افشاگری علی کفاشیان از مدیران استقلال و پرسپولیس

افشاگری علی کفاشیان از مدیران استقلال و پرسپولیس

علی کفاشیان در پاسخ به این سوال که چند سالی است فدراسیون فوتبال به کنفدراسیون فوتبال آسیا دروغ می گوید، گفت: این موضوع دروغ نیست. AFC شرایط حرفه ای شدن باشگاه های ما را تایید می کند. حرفه ای شدن الزاماتی دارد که باید توسط مدیریت باشگاه ها رعایت شود و اگر هر بار به نوعی سوال را باز کنیم متوجه می شوند.

وی تغییر مدیریت در باشگاه ها را یکی از دلایل غیرحرفه ای نبودن آنها دانست و گفت: هر مدیر جدیدی کنترل مشکلات را ندارد و باید بدهی ها را پرداخت کند. مدیران به برنامه های بلندمدت فکر نمی کنند و سازمان باید قاطعانه با این موضوع مخالفت کند. سازمان لیگ می خواهد مسئولیت تبلیغات را بر عهده بگیرد، اما برخی قوانین داخلی را زیر پا می گذارند. چنین اتفاقاتی باعث می شود که باشگاه نتواند مشکلات را برطرف کند. باشگاه باید خودش درآمد داشته باشد نه اینکه از دولت پول بگیرد. وقتی قانون تلویزیون درست نیست و مسائل حقوقی باشگاه حل نمی شود، مدیر باشگاه نمی تواند مشکلات را حل کند.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا قوانین در دوران ریاست وی “دور زدن” شده و چرا باشگاه ها مجبور به رعایت الزامات حرفه ای نشده اند، گفت: بله. ما سعی کردیم این کار را انجام دهیم و در ابتدا با مدیران باشگاه ملاقات کردیم، اما آن مدیران برکنار شدند یا باشگاه ها درگیر شدند. سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال باید فشار بیاورند و باشگاه ها مشکلات بسیار جزئی دارند. قدرت باید روی سر ما باشد و تنها در این صورت است که به سمت حل مشکلات می رویم. این مشکلات در کشورهای دیگر هم وجود دارد و باید لابی های مختلفی راه اندازی شود.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که چند درصد از کارها توسط کنارگذر انجام شده است، گفت: ما در فدراسیون مشکلاتی داشتیم که باید به شکل دیگری انجام می دادیم. از همان ابتدای حضورم در فدراسیون فوتبال گفته بودم که فدراسیون یک نهاد مستقل و غیردولتی است اما وزارت ورزش یکی از موانع بود و هنوز هم برخی می گویند دولتی است. باشگاه ها نیز با همین مشکلات روبرو هستند. ممکن است مهلت یک ساله فیفا برای اصلاح اساسنامه تمام شود، فوتبال ما تعلیق شود و نتوانیم به جام جهانی برویم. اکنون این مشکل باید حل شود.

وی در گفتگو با برنامه آفساید رادیو جوان با بیان اینکه حل مشکلات سرخابی ها در صورت حذف توسط لیگ قهرمانان آسیا، گفت: باید رفع شود. کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز نگاه ویژه ای به استقلال و پرسپولیس دارد و از بسیاری جهات اول هستند. کنفدراسیون نمی خواهد پسران خوبش از صحنه حذف شوند، اما برخی مسائل خارج از مدیریت باشگاه است. به عنوان موضوع استقلال فدراسیون که نیاز به حمایت دولت و مجلس دارد و نباید نادیده گرفته شود تا مشکل ایجاد شود. مسئولان باید موضوع را جدی بگیرند و اگر 6 ماه به ما مهلت بدهند باز هم بی توجهی می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید