کفاشیان: می خواستند سبک خود را تغییر دهند اما من عقب نشینی نکردم

در روزهای پایانی سال شاهد اتفاقات جالبی در فدراسیون فوتبال بودیم که در نهایت منجر به تغییر رهبری و برکناری عزیزی هادم شد. علی کفاشیان که مدت ها ریاست فدراسیون فوتبال را برعهده داشت، دقایقی درباره شرایط تیم ملی و فدراسیون گفت وگو کرد.

کفاشیان در ابتدای سخنان خود با اشاره به حاشیه سال گذشته گفت: سال گذشته از نظر زندگی شخصی متعادل بود. ما هم به ماسک عادت کرده ایم و دیگر با کرونا همزیستی نداریم. به هر حال، خوب است که بتوان با یک تکه ماسک زنجیره این بیماری را کنترل کرد، البته اگر همه اقدامات بهداشتی را رعایت کنند. امیدوارم امسال تاج محو شود و دوباره ناپدید شود. فوتبال را از دور تماشا می کنم، مسابقات را تماشا می کنم و نتایج را تماشا می کنم.

وی ادامه داد: شرایط تیم ملی خوب بود اما نگرانم اتفاقی که پارسال افتاد به فوتبال ضربه بزند. خدای ناکرده این اتفاق نمی افتد. خلاصه وقتی نقل و انتقالی می شود بلاتکلیفی در فدراسیون و رهبری خطرناک است و امیدوارم به فوتبال ضربه نزند.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه انتظارات از ملی پوشان برای حضور در مرحله گروهی افزایش یافته است، گفت: قطعاً شایستگی و فرصت کسب چنین نتیجه ای را با مدیریت خوب و برگزاری مسابقات تدارکاتی خوب داریم. آخرین باری که رفتیم مرز. اما فرزندان ما پتانسیل این کار را دارند. باید از تیم ملی حمایت شود تا خدای ناکرده این اتفاق بیفتد.

کفاشیان در خصوص حضور میرشاد ماجدی در فدراسیون و سرپرستی آن گفت: میرشاد مردی پرتلاش است و خودش هم در فوتبال حضور دارد و از خانواده فوتبال است. او تجربه و سواد لازم را دارد و فکر می کنم بتواند به فدراسیون کمک کند. ما در تماس هستیم و اگر بتوانم کمکی بکنم تماس خواهیم گرفت.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که آیا برای ریاست فدراسیون تنگ شده یا نه، گفت: نه، اصلا. دلم برایش تنگ نمی شود، اما الان پیر شده ایم و انگیزه ای برای تعقیب و گریز مثل گذشته نداریم. در دوره آخری که کار کردیم، آقای گودرزی (وزیر ورزش وقت) فشار زیادی به ما وارد کردند و مسائلی مانند انتخابات پیش آمد و زمانی می خواستند کارلوس کی روش را جایگزین کنند، اما من دست از تلاش برنداشتم.

او درباره چالش های دوران حضورش با کارلوس کی روش گفت: بالاخره موفق شدیم آن را اداره کنیم. ما در مقابل او ایستادگی نکردیم، اما بر او حکومت کردیم. ما جلساتی داشتیم، اما او همیشه سعی می کرد تعامل داشته باشد و اگر گاهی به مسابقات نزدیک شدیم، انگار نمی توانستیم به او برسیم! تمام فضا جوری بود که می توانستیم به سمت تعامل برویم.

دیدگاهتان را بنویسید