افشای دروغ‌های رسانه‌های ضدایرانی درباره حوادث اردبیل در تکذیب و اعتراض سخنان عجولانه علی دایی


ساعت: 12:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۵
کد خبر: 1903843

در چند روز گذشته حجم زیادی از اخبار جعلی و حاشیه ساز همراه با گزارش شبکه های ماهواره ای بین المللی و بی بی سی و شبکه های اجتماعی در خصوص مرگ دختر دانشجوی اردبیلی، علاوه بر تحریک افکار عمومی و ناآرامی های گسترده در کشور به خصوص در اردبیل اظهارات برخی از چهره های خاص در این خصوص بر اندوه و اندوه خانواده آن مرحوم افزود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از سبلان ما در دو سه روز گذشته حجم زیادی از اخبار جعلی و حاشیه ساز علاوه بر گزارش شبکه های ماهواره ای بین المللی و بی بی سی و شبکه های اجتماعی، به مرگ یک دانش آموز اردبیلی اختصاص یافته است که علاوه بر … تحریک فضای افکار عمومی در کشور، ناآرامی های گسترده ای را در شهر اردبیل نیز به دنبال داشته است.

هر فردی که دغدغه این موضوع را داشته باشد، با کمی تحقیق و بررسی به راحتی می تواند واقعیت ماجرا را بدون گرفتار شدن در دام دشمنان درک کند و با روشنگری و تنویر افکار عمومی از ایجاد التهاب در یک شهر جلوگیری کند. التهابی که فضای ناآرامی را در شهر ایجاد می کند، شهر باعث تعطیلی مشاغل مردم عادی شده است.


2b0324b3 ca98 4edd b154 68974fc2203a خبر خاکستری



آغاز دروغ و حاشیه سازی مرگ دانش آموز در اردبیل

عصر روز جمعه شبکه های اجتماعی ضد انقلاب به همراه شبکه های عروسکی استکباری مانند اینترنشنال و بی بی سی با اعلام خبر فوت یک دانش آموز در مدرسه شهید اردبیل اقدام به ملتهب کردن کشور و برهم زدن امنیت و آرامش مردم کردند، دروغ هایی که به زودی منتشر شد. امپراتوری رسانه ای غرب را افشا کرد و بار دیگر رسوایی کرد.

پس از تشییع و اطلاع خانواده متوفی مبنی بر بدرفتاری دشمنان و عناصر ضد انقلاب از عزیزانشان، آنها واکنش نشان دادند و با انتشار ویدئویی در شبکه های اجتماعی ضمن تکذیب دروغ های دشمنان از مردم خواستند که به دام نیفتند. تله دشمنان زیرا اسراء با بیماری قلبی مادرزادی به دنیا آمد و در بیمارستان درگذشت.


effcc616 e4c4 4df9 b495 82bda0a81193 خبر خاکستری


علی پناهی، عموی اسرا پناهی در این ویدئو بیان می کند که بیماری اسرا پس از فوت پدرش که یک ماه پیش فوت کرده بود تشدید شد و در روز حادثه با آمبولانس به بیمارستان منتقل شد که برادر متوفی. فریاد زد و تلاش پزشکان برای نجات او بی نتیجه ماند و اسرا به سرعت به وطن خود بازگشتند.

اما ماجرا به همین جا ختم نشد چرا که اسرا علاوه بر اینکه در مدرسه شهید درس نمی خواند، مدت ها بود که ترک تحصیل کرده بود.

رسانه های ضد انقلاب و شبکه های استکباری حکومت سه روز پیش مدعی شدند که این زندانیان در مدرسه شهید درس می خوانند و روز چهارشنبه به همراه سایر دانش آموزان آن مدرسه به زور به جامعه وحدت برده شده و پس از بازگشت از جامعه مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند. دستگیر می شود و به بیمارستان منتقل می شود، در حالی که اسرا دانش آموز لیسه سبلان است که مدت هاست به دلیل بیماری تحصیل را رها کرده و با وجود دعوت های مکرر معلم و مدیر به تحصیل ادامه نداده است.


اما اخبار منتشر شده از سوی شاهدان عینی در رسانه های تصویری و خبرگزاری ها در مورد واقعیت تاریخ دبیرستان شهید، منجر به افشای سناریوی دروغ ضد انقلاب در این زمینه شد، چرا که بی بی سی مدعی شده است که 10 دانش آموز مدرسه شهید روز پنجشنبه در اردبیل دستگیر شدند که بلافاصله با واکنش سریع مواجه شد و تکذیب مسئولان آموزش و پرورش اردبیل در رسانه ها افشا شد.

دروغگویی و گستاخی ماموران ضد انقلاب به همین جا ختم نشد چرا که در روز حادثه و اغتشاش، قتل دیگری رخ داد و این بار ماجرای دختر دانش آموزی بود که در خرداد ماه سال جاری جان باخت. برای برانگیختن بیشتر افکار عمومی درگیر در قیام، با واکنش مردمی و رسانه ای مواجه شد و تیر دشمن به سنگ اصابت کرد.


64fc7510 6325 46fb 8e3d ec0fea52115a خبر خاکستری



رسوایی رسانه های غربی اردبیل نشینان را بهت زده کرد

آیت الله سید حسن عاملی امام جمعه اردبیل شامگاه شنبه در جمع مردم استان اردبیل با توجه به ناآرامی های اخیر اظهار داشت: شایسته است مردم استان و کشور در برابر این اقدامات نابخردانه ی مردم، بصیرت و هوشیاری خود را حفظ کنند. غربی ها و اجازه نمی دهند سوژه سوژه شود تبلیغات جدید به دست دشمنان می افتد.

وی تصریح کرد: رسانه های غربی در یک قتل ساختگی و شایعات کذب، بی اساس و بی اساس که از روز گذشته منتشر شده، تلاش می کنند کشتن دختر اردبیلی را اقدامی تحریک آمیز معرفی کنند، در حالی که چنین حادثه ای در اردبیل رخ نداده و وقوع آن است. بر اساس و اساس دروغ محض است.

امام جمعه اردبیل گفت: مردم ما باید راه و تابلوی راه را در مقابل این گونه اقدامات وقیحانه دشمن به خوبی بشناسند و عاقلانه عمل کنند و اجازه ندهند احساسات و عواطف فرزندانشان مورد سوء استفاده قرار گیرد.

آیت الله عاملی تلاش های گسترده و وحشیانه دشمن برای ایجاد یک جنگ روانی و معنوی بسیار وحشتناک را یادآور شد و افزود: در حالی که نظام غربی خود مایه رعب و وحشت و سرکوب جریان های آزادی خواه است، امروز برای ایرانیان خط و نشان می کشند. ملت و حاکمان منطقه ای دست نشانده آنها نیز هر وسیله و ابزاری مجهز به بمباران تبلیغاتی هستند.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: خیانت دشمن بر ملت ایران آشکار است و خانواده های مسلمان آزاده ایرانی هرگز اقدامات شیطانی نظام استکباری و استکباری را فراموش نخواهند کرد و قطعا در زمین بازی خودشان فریب نخواهند خورد.


d77d6414 c05a 4a0e 9ed7 e5f7a48d17bb خبر خاکستری



پیام عموی اسرا به علی دایی: از شما شکایت دارم، مطالب کذب شما باعث رنجش خانواده داغدیده شده است.

در میان همه سلبریتی هایی که در رسانه ها با موضوع اسراء سروکار داشتند و دشمن امپراتوری دروغ بودند، اظهارات پرافتخارترین ورزشکار اردبیلی که شهرت زیادی دارد و بارها به مردم در اقصی نقاط کشور کمک کرده است. باعث تعجب و شکایت خانواده داغدیده پانای شد.

عموی اسرا پس از اطلاع از پیام علی دایی در اینستاگرام و آتش زدن شورش دشمن، با انتشار پیامی تصویری در شبکه های اجتماعی از اسطوره فوتبال کشور انتقاد کرد و گفت: از شما شکایت دارم، قبل از اینکه حقیقت ماجرا را بدانید. فضای مجازی موضوعاتی را مطرح کردید که دروغی بیش نیست، آقای دایی خانواده ما در عزا هستند و این موضوعات باعث رنجش پدر، مادر و اعضای خانواده ما شده است.

پناهی می گوید: من این سخنان را تکذیب می کنم و از شما می خواهم سخنان مطرح شده در فضای مجازی را تکذیب کنید تا در فضای آرام خانواده داغدار به زندگی خود ادامه دهیم.

کم نیستند شخصیت های شناخته شده ای که تحت تاثیر القائات مخالفان و دشمنان نظام و ملت قرار گرفته اند و یا به دنبال منافع شخصی برای شعله ور شدن آتش طغیان هستند.

یکی از کاربران فضای مجازی که از طرفداران شهریار فوتبال ایران است از دایی گلایه کرد و گفت آقای دایی این حرف ها فعلا از شما بعید است که چرا به وصیت پدرتان عمل نکردید و وارد سیاست اشتباهی شدید؟


fc337815 4e10 4c38 bf80 4263487a5fa4 خبر خاکستری



واکنش نمایندگان اردبیل در مجلس به ناآرامی های اخیر اردبیل

سیدکاظم موسوی نماینده مردم اردبیل در شورای اسلامی به ناآرامی های اخیر اردبیل واکنش نشان داد و در مجلس گفت: افرادی که در اغتشاشات شرکت کردند اردبیلی نیستند زیرا مردم اردبیل متدین، فداکار و فداکار هستند. به انقلاب و نظام و شهید هستند.

وی با ابراز تاسف از اظهارات اسطوره های ورزش در خصوص مسائل اخیر گفت: توجه داشته باشند که در شرایط امنیتی که فراهم شده توانستند اسطوره شوند اما امروز از یاغی ها حمایت می کنند، این افراد باید احترام خود را حفظ کنند.

موسوی یادآور شد: دشمن پشت این اغتشاشات است و برای ما بیانات مقام معظم رهبری بخشی از سخنان است، بنابراین اجازه نخواهیم داد دشمن از این فضا سوء استفاده کند.

وی همچنین به شایعاتی مبنی بر فوت اسرا پناهی اشاره کرد و گفت: نتایج بررسی های میدانی نشان می دهد در اردبیل اتفاقی نیفتاده است، والدین دختر متوفی 2 سال پیش از هم جدا شده اند و پدر اسرا نیز یک ماه پیش فوت کرده است. مبتلا به بیماری قلبی


تعطیلی مشاغل و تلفات جانی، دستاوردهای ضدانقلاب و اغتشاشات در اردبیل

پس از انقلاب اسلامی، کشور ما همواره با تهدیدات بسیاری مواجه بوده است و همه این تهدیدها به دلیل خطری که مخالفان پیشرفت واقعی کشور احساس می کنند، بر مردم تحمیل شده است.

به گفته کارشناسان؛ با عمیق‌تر شدن ریشه‌های جمهوری اسلامی در 44 سال گذشته، تهدیدها و شورش‌های داخلی و خارجی پیچیده‌تر شده است و این نشان‌دهنده قدرت کشور ما برای پیشرفت و حرکت به سمت قله آرمان‌هایش است.

علیرضا معافال، فعال سیاسی در این باره می نویسد: «اگرچه بسیاری از نقاط کشور آرام است و اکثریت قریب به اتفاق مردم مرز خود را از شورشیان، شورشیان و شورشیان جدا کرده اند، اما تعداد کمی از مردم به تحرکات خیابانی و اغتشاشات میدانی روی آورده اند. و این روزها فضای رسانه ها و شبکه های اجتماعی در فضای مجازی مملو از اخبار و تحلیل های مربوط به ناآرامی ها و اتفاقات پیرامون درگذشت خانم مهسا امینی است.

او می‌افزاید: «پلتفرم‌هایی مانند توییتر و اینستاگرام آشکارا به میدانی برای هدایت و مدیریت آشوب و بی‌نظمی تبدیل شده‌اند.

بر اثر اغتشاشات اخیر خسارتی از سوی اغتشاشگران به اموال خصوصی و عمومی وارد شد و آماری در این زمینه منتشر شد. بسیاری از کسبه به ویژه در مراکز شهرها که محور اقدامات اغتشاشگران بود، اعلام کردند که برای رهایی از اغتشاش باید حوالی غروب کسب و کار خود را تعطیل کنند و این تصمیم سهوی باعث کاهش میزان فروش در اوج شده است. تقاضا و کاهش درآمد آنها.

بسیاری از این مشاغل که اکنون پس از گذراندن دو سال سخت ویروس کرونا فرصت کسب و کار را پیدا کرده اند، مجبور شده اند بخش بزرگی از درآمد خود را کنار بگذارند تا حداقل در امان باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید