افشای فرمول جدید افزایش حقوق بازنشستگان

افشای فرمول جدید افزایش حقوق بازنشستگان

دیروز مهلت یک هفته ای دولت برای اصلاح مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان بخش خصوصی به پایان رسید اما این مصوبه هنوز تغییری نکرده است. با این حال، به نظر می رسد که پرونده این افزایش هفته آینده برای همیشه بسته شود.

رئیس شورای اسلامی هفته گذشته لغو بخشی از مصوبه افزایش حقوق مستمری بگیران در سازمان تامین اجتماعی را رسما به دولت ابلاغ کرد. تقصیر مجلس مشخصا افزایش 10 درصدی مستمری مستمری بگیران غیرحاقی است که با اصل 96 قانون تامین اجتماعی مغایرت دارد.

انتظار می رفت هیئت دولت در جلسه دیروز خود تصمیم بحث برانگیز افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را تغییر دهد. اما این اتفاق نیفتاد و در عوض دولت با بازنشستگان تامین اجتماعی وارد مذاکره شد.

مذاکرات دولت درباره حقوق بازنشستگان
این مذاکرات بین وزارت رفاه فعلی، مدیران سازمان تامین اجتماعی و اعضای کانون های بازنشستگان تامین اجتماعی انجام می شود تا راهکاری برای تغییر تصمیم افزایش حقوق بازنشستگان پیدا شود.

اطلاعات زیادی در مورد جزئیات آن جلسه منتشر نشده است، اما موضوع مشترک تمایل دولت برای رفع هر چه سریعتر این مشکل است. همچنین به نحوی که برخلاف دفعه قبل، این بار موجب رضایتمندی بازنشستگان تامین اجتماعی شود.

مشخص است که سناریوهای مختلفی برای تغییر این تصمیم وجود دارد که نتیجه هر کدام با تفاوت هایی به خواسته بازنشستگان نزدیک است.

بازنشستگان باید هوشیار باشند
از مجموع این تحولات، اوایل هفته آینده محمدهادی زاهدی وفا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با رونمایی از فرمول جدید افزایش مستمری، از پایان اختلاف مستمری بگیران تامین اجتماعی و دولت خبر داد.

در صورت تحقق این امر نوبت به شورای دولت می رسد که با تصویب این پیشنهاد مصوبه قبلی خود را اصلاح کند.

بنابراین می توان انتظار داشت که از پایان مرداد ماه حقوق مستمری بگیران سازمان DOO بر اساس مصوبه جدید محاسبه و پرداخت شود.

دیدگاهتان را بنویسید