خبر مهم رئیس برنامه حقوق بازنشستگان و فرهنگیان/فرمول تغییر حقوق سال آینده اعلام شد.

خبر مهم رئیس برنامه حقوق بازنشستگان و فرهنگیان/فرمول تغییر حقوق سال آینده اعلام شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: به نمایندگان این اطمینان را می دهیم که دولت هم دغدغه بازنشستگان را دارد بنابراین برای این موضوع 50 هزار میلیارد تومان افزایش داده ایم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به این سوال که برنامه دولت برای رفع ایرادات مجلس به لایحه بودجه 1403 چیست، گفت: امروز برنامه دولت برای رفع ایرادات مجلس به لایحه بودجه 1403 چیست. لایحه بودجه را بر اساس اصلاحیه ماده 182 آیین نامه تصویب کردیم و در داخل مجلس تصمیم گرفتیم که امسال برای اولین بار لایحه در دو قسمت بعد از منابع و سقف منابع و تدارکات ارائه شود. و بار دیگر هزینه ها و اعتبارات و تقسیم اعتبارات بین دستگاه ها به نظر می رسد که با وجود اینکه خود نمایندگان محترم مردم عملاً این اصلاحیه را تصویب کردند در آیین نامه داخلی تنظیم و به دولت دستور دادند که بودجه را در دو مرحله تنظیم کند. اما ذهنیت آنها واقعاً به این روش دو مرحله‌ای عادت ندارد، اگرچه منابع مرحله اول را برداشتیم و جزئیات منابع، سقف منابع در حوزه درآمد را توضیح دادیم. نفت، درآمد مالیاتی، درآمد حاصل از انتقال مالکیت دولتی، درآمد حاصل از واگذاری سهام شرکت، خوب، ما آنها را با جزئیات کامل به ما واگذار کرده ایم.

ابهام در توزیع هزینه های بودجه

نمایندگان مردم در مورد این ارقام زیاد بحث نمی کنند و فقط این را اذیت می کند که بگویند هزینه ها کجاست، برای حقوق بازنشستگان چه برنامه ای داریم، با اعتبارات فرهنگیان یا آسیب دیدگان می خواهیم چه کار کنیم. و برای نیازهای بخش مثلا کشاورزی می گوییم یا با خرید تضمینی غلات می خواهیم چه کار کنیم یعنی ذهن نمایندگان محترم عمدتاً به فکر هزینه ها است و طبیعی است، زیرا نمایندگان فکر می کنند منابع خاصی به دست می آید.

رشد 18.2 درصدی در بودجه سال آینده

داوود منظور در ادامه افزود: اما اگر بخواهیم ماده 182 آیین نامه داخلی را بر اساس این ماده واحده اصلاح کنیم باید این رویه را دنبال می کردیم. ما سعی کردیم بودجه ای غیر تورمی داشته باشیم تا پیام صلح را برای سال آینده به مردم بدهیم و ارقام بودجه را بسیار واقعی دیدیم. درآمد نفتی را واقعی کردیم و درآمد گمرکی بسیار واقعی بود. در واقع ما شاهد بودیم که برخی از اعداد درآمدی ما نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، زیرا سال گذشته یعنی در سال 1402، به دلیل اینکه در سال 1402 محقق نشده است، ما به آن نرسیدیم، بنابراین آنها را اصلاح کردیم و پیش بینی و ارائه کردیم. سقف بودجه سال آینده با توجه به تجربه ای که در سه سال گذشته داشتیم با احتساب ظرفیت و رشد کلی 18 درصد است.

بودجه برای بازنشستگان، معلمان، کهنه سربازان و سربازان بودجه فراهم می کند

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اما امروز به نمایندگان محترم مردم این اطمینان را دادیم که دولت هم دغدغه بازنشستگان را دارد و خود ما بیشتر از دیگران دغدغه داریم که انشالله بتوانیم معیشت مردم را تامین کنیم. بازنشستگان عزیز و به همین دلیل گفتیم 50 هزار میلیارد تومان در سقف است منابعی که الان پیشنهاد دادیم در مرحله دوم که هزینه بودجه را ارائه می کنیم در آنجا 50 هزار میلیارد تومان برای تعدیل درآمدها اختصاص می دهیم. مستمری بگیران و زحمتکشان گران تمام کردیم، 50 هزار میلیارد تومان برای دولت گرفت، این را اجرا کنید، یعنی هر چه مجلس تصویب کند، دولت خودش را موظف به اجرای آن می داند، در عین حال به خودمان احترام می گذاریم. برای مردم به ویژه گروه های خاص به ویژه بازنشستگان، فرهنگیان، ایثارگران، ما بیش از هر کس دیگری با این گروه های خاص سروکار داریم و قطعاً در قسمت دوم بودجه به خوبی برای آن ها فراهم خواهیم کرد.