پیش بینی وزیر کار برای حقوق/ فرمول تعیین حقوق کارگران اعلام شد.

پیش بینی وزیر کار برای حقوق/ فرمول تعیین حقوق کارگران اعلام شد.

روز جدید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه موضوع تعیین حداقل دستمزد سال 1401 در شورای عالی کار در حال بررسی است، پیش بینی کرد میزان افزایش دستمزدها در سال آینده نزدیک به نرخ تورم امسال باشد.

حجت الله عبدالملکی در پاسخ به این سوال که میانگین نرخ تورم امسال بالای 30 درصد است و قانون کار بر تناسب نرخ تورم با افزایش حداقل دستمزد تاکید دارد و آیا در حداقل دستمزد بیش از 30 درصد افزایش دارد یا خیر. دستمزد در آیا ما در سال 1401؟ وی تاکید کرد: البته شورای عالی کار باید تصمیم بگیرد که من یکی از اعضای آن باشم. ما سه نماینده کارگری، سه نماینده کارفرما و چهار نماینده دولت در این شورا داریم و در بخش دولتی تلاش می کنیم راه را هموار کنیم. «اطمینان حاصل کنید که این دو گروه اقتصادی در کشور به توافق برسند.

وی در پاسخ به خراسان افزود: البته طبق قانون کار هم نرخ تورم و هم سبد معیشتی کارگران در تعیین حداقل دستمزد موثر است. صحبت های زیادی انجام شد و جلسات متعددی برگزار شد. اسلام نمایندگان کارگری و کارفرمایان را معرفی و آگاه کرده است تا به آنها کمک کند تا تصویر دقیق تری از وضعیت معیشتی کارگران و نرخ تورم داشته باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مذاکرات برای تعیین حداقل دستمزد سال آینده همچنان ادامه دارد، گفت: فکر می کنم نرخ رشد دستمزدها نزدیک به نرخ تورم باشد. در اینجا خبرنگار ما دوباره از وزیر پرسید: «یعنی سال آینده بالای 30 درصد افزایش حقوق خواهیم داشت؟» وزیر پاسخ داد: باید در شورای عالی اشتغال بررسی شود، بحث در حال انجام است.

دیدگاهتان را بنویسید