اقدامات ایران در مبارزه با تروریسم منطقه بسیار حائز اهمیت است

رئیس جمهور عراق در دیدار رئیس قوه قضائیه:

رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران که به عراق سفر کرده است با رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری موج


عبداللطیف جمال رشید، رئیس جمهور عراق امروز چهارشنبه در کاخ ریاست جمهوری بغداد توسط حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اجیعی. رئیس قوه قضائیه ایران و هیئت همراه آن استقبال می کنند.

در ابتدای این جلسه سلام رئیس قوه قضائیه رهبر معظم انقلاب اسلامي و رئيس جمهور ايران به وي توضيح دادند.

رئیس جمهور عراق همچنین برای ملت ایران آرزوی پیشرفت و بهروزی کرد.

جمال رشید در این دیدار بر تقویت روابط دوجانبه به گونه ای که به تحکیم جوامع اجتماعی و مذهبی مردم عراق و ایران و تحکیم راه های همکاری دو کشور به ویژه در حوزه قضایی و حقوقی کمک کند، تاکید کرد. .

رئیس جمهور عراق با اشاره به لزوم همکاری و هماهنگی مواضع برای حفظ امنیت و ثبات دو کشور و منطقه، از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از عراق در جنگ با تروریسم بسیار قدردانی کرد.

عبداللطیف جمال رشید همچنین بر اهمیت تلاش برای تنش‌زدایی، اتخاذ گفت‌وگوهای سازنده برای حل مناقشات و تلاش برای برقراری صلح و امنیت بین‌المللی با در نظر گرفتن تحولات منطقه تاکید کرد.

وی در این چارچوب بر لزوم توقف تجاوزات علیه غزه، کمک رسانی به مردم فلسطین که با بدترین تجاوزات روبه رو هستند و اعطای حقوق کامل قانونی به آنها تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی آژه ای نیز پیش از این با محمد شیعه السودانی نخست وزیر عراق دیدار و گفتگو کرده بود.

رئیس قوه قضاییه در این دیدار بر لزوم اجرای کامل توافقات امنیتی ایران و عراق و مقابله همه جانبه با تروریست هایی که از سوی دشمنان دو ملت ایران و عراق برای تهدید و محدود کردن امنیت کشور منصوب شده اند، تاکید کرد. دو کشور

رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران همچنین با «محسن المندلاوی» رئیس مجلس نمایندگان عراق و تعدادی از اعضا و روسای فراکسیون های پارلمانی این کشور دیدار و گفتگو کرد.


آیا این خبر مفید بود؟