اقدام باورنکردنی یحیی گل محمدی پس از قرار دادن بازیکنان پرسپولیس در لیست خروج

اقدام باورنکردنی یحیی گل محمدی پس از قرار دادن بازیکنان پرسپولیس در لیست خروج

پرسپولیس یکی از تیم هایی بود که نقل و انتقالات را بسیار طوفانی و پر سر و صدا آغاز کرد. این باشگاه با آوردن ستارگان مطرحی چون علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلیگنجی، گلسیانی، دانیال اسماعیلی فر، سروش رفیعی و سعید صادقی بسیاری از هواداران خود را به وجد آورد و به سرعت لقب کهکشانی ها را به خود اختصاص داد اما حالا سرمربی قرمزها تاکید می کند. که هیچ خبری نیست و تیم او جاه طلبی خاصی ندارد. یحیی با بیان اینکه چنین القاب هایی می تواند تیم را پایین بیاورد می گوید نباید انتظارات غیرواقعی از تیم داشت. آیا سرمربی پرسپولیس در این مورد حق دارد؟ بعید به نظر می رسد. به دلایل مختلف، هواداران و منتقدان حق دارند که از پرسپولیس “انتظارات زیادی” داشته باشند و تلاش گل محمدی برای کاهش انتقادات بعید به نظر می رسد.

همه این بازیکنان؛ دلت برای چی تنگ شده
با بقیه تیم ها هر اتفاقی بیفتد قطعا پرسپولیس ستاره لیگ بیست و دوم خواهد بود. قرمزها با علیرضا بیرانوند قرارداد امضا کردند که بهترین دروازه بان ایران است و به احتمال زیاد دروازه بان تیم کشورمان در جام جهانی خواهد بود. آنها پورعلیگنجی را با رکورد ملی، دانیال اسماعیلی فر که همیشه در لیست خرید گل محمدی قرار داشت، سروش رفیعی مورد علاقه هواداران و سعید صادقی که بهترین پاسور فصل گذشته بود را وارد زمین کردند. گلچیانی که به هر حال بازیکن شناخته شده ای است به خط دفاعی اضافه شده است. چنین بازیکنانی به دارایی قبلی قرمزها اضافه خواهند شد که این نیز ارزشمند است. از کمال سوگنیا و میلاد سرلک گرفته تا مهدی ترابی، امید عالیشاه، وحید امیری، سیامک نعمتی، مهدی عبدی و… آیا انتظار موفقیت از چنین مجموعه ای زیاد است؟ شاید در فصول گذشته چنین عذرخواهی های یحیی تا حدودی باعث ایجاد همدردی در جمعی از هواداران این تیم شده بود اما بدیهی است که امسال شرایط متفاوت است.

معمای مهاجم و نقش خود یحیی
یکی از نکات منفی پروژه نقل و انتقالاتی پر صحبت پرسپولیس که یحیی و هوادارانش پشت آن هستند، تاخیر در جذب مهاجمان است. این در حالی اتفاق می افتد که آثار یحیی در تاریخ مشهود است. به عنوان مثال پیمان بابایی که بازیکن آزاد است و فصل گذشته مورد علاقه گل محمدی بود، به یکباره با بی تفاوتی این مربی مواجه شد. از سوی دیگر گفته می شود باشگاه فرصت جذب شیخ دیابه را داشته اما گل محمدی او را نخواسته است. به نظر می رسد سرمربی پرسپولیس بیشتر انرژی خود را صرف جذب کاسیانو، مهاجم برزیلی کرده که نه تنها حواشی زیادی در نقل و انتقالات دارد، بلکه سابقه چندان خوبی هم ندارد. در هر صورت، اگر این انتقال انجام شود، طبیعتاً تیم مسئول موفقیت یا شکست نهایی کاسیانو خواهد بود. نکته کلیدی این است که پرسپولیس می توانست مهاجم خود را تا امروز حفظ کند اما سلیقه یحیی چیز دیگری بود.

کدام بازیکن خروجی را می خواستی؟
گل محمدی در بخشی از دفاع اخیر خود گفت: لیست خروجی های پرسپولیس را ببینید. این یکی واقعا جالب است؛ کدام بازیکن قرمزها برخلاف میل کادرفنی از این تیم جدا شد؟ رامین رضایان را همه می خواستند جز خود یحیی. علیرضا ابراهیمی، محمد شریفی و علی شجاعی فرصت بازی پیدا نکردند و رفتند، سعید آقایی رسما مازاد بود و تمایل جدی برای تمدید قرارداد در مورد احسان پهلوان وجود نداشت. از حامد لک، رضا اسدی یا منوچر صفروف چیزی نگوییم. یحیی به کدام یک از اینها نیاز داشت و باشگاه نگه نداشت؟ همچنین تیم های مهم دیگر خروجی نداشتند؟ آیا استقلال محمد دانشگر و امیرحسین حسین زاده را از دست نداد؟ یا همین سپاهان افرادی مثل اسماعیلی فر، گلسیانی و سروش رفیعی را به خود پرسپولیس نداد؟ سجاد شهبازادا به تازگی از این تیم جدا شده است. با این حال، تیم ها نباید بازیکن جدید بخرند و تمام بازیکنان قبلی را حفظ کنند. در نتیجه، به نظر می رسد یحیی گل محمدی به جای آماده شدن برای بهانه تراشی برای شکست احتمالی، وقت خود را صرف بهبود عملکرد تیمش کند، زیرا او ابزار لازم را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید