اقدام جنجالی ستاره خارجی مقابل استقلال

اقدام جنجالی ستاره خارجی مقابل استقلال

فدراسیون فوتبالیست های حرفه ای (FIFPRO) رای دادگاه عالی ورزش (CAS) را در روند تجدیدنظرخواهی پادوانی بازیکن برزیلی سابق باشگاه استقلال لحاظ کرده است.

اتحادیه در بیانیه خود از مدافع سابق استقلال حمایت کرد و نوشت: از تصمیم CAS که باشگاه مسئولیتی در قبال مصدومیتی که به دوران حرفه ای این بازیکن خاتمه داد ناامید شدیم، اما با این وجود این مورد را نقطه عطفی در پیشرفت بازیکنان می دانیم. ‘ حقوق .

پادوانی در بهمن ماه ۱۳۹۵ بر اثر برخورد تصادفی با یکی از هم تیمی هایش در جریان بازی لیگ ایران از ناحیه سر و گردن مصدوم شد.

باشگاه بیمه نامه ای برای پوشش آسیب دیدگی نداشت – عملی که در بسیاری از حوزه های قضایی دیگر رایج است و باید در تمام فوتبال های حرفه ای اجباری باشد. اما این مشکل بازیکن را در شرایطی غیر قابل قبول و غیرقابل تصور قرار می دهد.

علاوه بر این، باشگاه در آن زمان مبلغ قابل توجهی از دستمزد به پادوانی بدهکار بود و در حالی که او هنوز در بستر نقاهت بود، مسئولان باشگاه با او موافقت کردند که بخشی از دستمزدهای بدهکار به او را پرداخت نکنند. باشگاه همچنین تلاش کرد تا موافقت این بازیکن را برای چشم پوشی از هرگونه ادعای دیگری که ممکن است داشته باشد را به دست آورد. در حالی که در چنین موقعیت آسیب پذیری قرار دارد، هرگز نباید به هیچ بازیگری برای بحث در مورد حل و فصل نزدیک شد.

پادوانی برای جبران مصدومیت خود به دادگاه حل اختلاف فیفا (DRC) شکایت کرد. FIFA DRC این ادعا را رد کرد زیرا صلاحیت رسیدگی به این ادعا را نداشت.

سپس بازیکن به CAS روی آورد. قابل ذکر است، CAS تصمیم گرفت که چنین ادعاهای آسیب شخصی را می توان در FIFA DRC مطرح کرد و ادعای پادوانی را در نظر گرفت.

اگرچه مشخص شد که گردن پادوانی در هنگام خارج شدن از زمین بی حرکت نبوده و بدون شک حرکت اضافی گردن فرد در چنین شرایطی می تواند نخاع آسیب دیده را در معرض خطر قرار دهد، اما CAS معتقد بود که این بازیکن به این دلیل بود که کافی برای اثبات ارتباط علی بین اقدامات باشگاه و مصدومیتش به اندازه کافی تلاش نکرده بود. بنابراین CAS شکایت را رد می کند.

FIFPRO از این تصمیم ناامید شده است، زیرا بازیکن شواهد قابل توجهی از جمله شواهد کارشناسی از یک جراح مغز و اعصاب برای حمایت از ادعای خود ارائه کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید