اقدام عجیب یحیی؛ پرسپولیس این برد را مدیون گل محمدی است

اقدام عجیب یحیی؛  پرسپولیس این برد را مدیون گل محمدی است

پرسپولیسی ها بدون مهاجم و با ۶ هافبک با گل های محمد عمری و سینا اسدبیگی موفق شدند با نتیجه ۲ بر صفر مقابل تیم مدعی گهر پیش بیفتند.

قبل از این دیدار خیلی ها معتقد بودند بازی با 6 هافبک در فوتبال ایران کارساز نیست اما اصرار یحیی گل محمدی در نهایت نتیجه داد.

شنیدیم که یحیی گل محمدی برای درک بهتر این سیستم جدید، فیلمی از بازی های تیم ملی اسپانیا (بهترین مدل سیستم 0-6-4) در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی را برای شاگردانش به نمایش گذاشته است.

این یک یادآوری است؛ تیم ملی اسپانیا قهرمان جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی شد، این قهرمانی اولین قهرمانی ماتادورها در جام جهانی بود و از آن زمان تاکنون نتوانسته اند عنوان قهرمانی را کسب کنند. در واقع اسپانیا در جام جهانی 2014، 2018 و 2022 در حد استانداردهای نام خود عمل نکرد.

یکی از نکات ویژه اسپانیا در جام جهانی 2010 این بود که ویسنته دل بوسکه سرمربی وقت اسپانیا تیمش را بدون مهاجم متخصص به زمین فرستاد تا در دیدارهای اسپانیا شاهد حضور 4 مدافع بودیم. و 6 هافبک.و یه جورایی سیستم چهار و شش صفر تو بازیها تحمیل شد!

البته دل بوسکه این سبک را از بارسلونا و پپ گواردیولا الگوبرداری کرد، زیرا بارسا گواردیولا در آن زمان تقریباً به همین شکل بازی می کرد و با تیکی تاکا نتیجه می گرفت. همین سبک در اسپانیا با استفاده از همین بازیکنان اعمال شد و اسپانیا قهرمان جام جهانی شد.

دیدگاهتان را بنویسید