اقلام اساسی گران قیمت در بازار / زمانی که کنترل کم است


ساعت: 13:42
تاریخ انتشار: 1401/01/17
کد خبر: 1819958

در ماه مبارک رمضان همچنان قیمت کالاهای مصرفی بالاست و مردم از فشار اقتصادی رنج می برند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ایلام بیدار، در ماه مبارک رمضان، ماه تعطیلی خدا، قیمت ها در بازار باید به گونه ای باشد که مردم در این ماه با فشار اقتصادی مواجه نشوند، اما اینطور نیست.

برای پیشرفت در جامعه باید بتوان فاصله بین عناصر مختلف جامعه را کاهش داد و یا از بروز شکاف طبقاتی جلوگیری کرد.

معمولاً دولت ها در کشورهای مختلف سعی می کنند قیمت های بالایی تعیین نکنند و به طبقه ضعیف جامعه فشار نیاورند تا این کشور مسیر رشد و تعالی را طی کند.


نظارت بر بازار کمرنگ است

احمدی یکی از شهروندان ایوانی گفت: امسال نیز مانند سال گذشته شاهد موجی از تورم در کشور بودیم و در یک جمله می توان گفت سیرتاپیاز تمام قیمت ها و اجناس را از کاروان ها گرفت و جان سالم به در برد.

اکثریت جمعیت استان ایلام را طبقات متوسط ​​یا پایین تشکیل می دهند، بنابراین فشار اقتصادی را به خوبی می شناسند و در این میان فشار بیشتری بر طبقات فرودست وارد می شود.

وی گفت: مردم از وضعیت بازار از جمله گرانی و کمبود بسیار نگران و شاکی هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه گرانی کالاهایی مانند برنج، روغن و گوشت قرمز این محصولات را از سفره خارج کرده است، گفت: مسئولان باید با تشدید نظارت ها ورود کنند و از گران فروشی جلوگیری کنند.

امیدعلی عزتی ر.رئیس صمت ایوان گفت: سه تیم مشترک 2 نفره وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف در قالب بازرسی و نظارت در شهرستان در دو شیفت صبح فعالیت می کنند. و عصر برای نظارت بر کار اتحادیه های صنفی و غیر صنفی.

وی افزود: بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت ایوان و گشت های تعزیرات حکومتی نیز بر فعالیت اتحادیه ها و کالاهای عرضه شده نظارت دارند و در صورت مشاهده تخلف، بدون اغماض با متخلفان برخورد می شود.

به گفته وی، برای جلوگیری از گرانی برخی کالاهای اساسی مصرفی مانند برنج، گوشت قرمز و مرغ، میزان مورد نیاز توسط توزیع کنندگان تعیین می شود.

عزتی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی از طریق تلفن 124 سازمان صنعت، معدن و تجارت اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.
وی تاکید کرد: نظارت بر توزیع کالا و خدمات، ایجاد بستر مناسب برای رفع نیازهای مردمی، رسیدگی سریع و دقیق به شکایات و پرونده های مردمی از جمله اهداف طرح تقویت بازرسی و تنظیم بازار در ماه مبارک رمضان است.


مردم عزیز لیاقتش را ندارند

حجت الاسلام علی احمدیان امام جمعه موقت در رواق گفت: وضعیت تورم فشار اقتصادی را به مردم وارد کرده است.

وی افزود: قیمت برخی کالاها بسیار بالاست و فشار اقتصادی بر مردم وارد می شود.

امام جمعه موقت در رواق گفت: ملت ایران هشت سال جنگ و چهل سال تحریم را پشت سر گذاشته اند و شایسته نیست با گرانی مواجه شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید