بازرسی بازار باید بر مرجع اصلی و محل محصول / نیاز به سیستماتیک کردن بازار برای اقلام اساسی تمرکز کند


ساعت: 15:34
تاریخ انتشار: 1401/01/17
کد خبر: 1820086

این موضوع در جلسه بازرسی و کنترل استان زنجان مطرح شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: بازرسی ها معطوف به پرونده های صنفی است ضمن اینکه بازرسی ها باید از محل تولید و مبدا انجام شود و باید مرجع و منبع اصلی را پیگیری کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; رضا مظفری ظهر امروز در جلسه بازرسی و کنترل بازار استان زنجان با بیان اینکه هر یک از دستگاه ها وظایفی را برای انجام موثر محول شده است، گفت: در حوزه خدمات به نظارت خدمات و کالا توجه خاصی نشده است. تا شکایتی ثبت نشود

وی با بیان اینکه مجازات ها بازرسی نیست و به عنوان یک دستگاه حاکمیتی وظیفه رسیدگی به پرونده ها را دارد، خاطرنشان کرد: بازرسی ها با هدف صنفی است در حالی که بازرسی ها باید از محل تولید و مبدا انجام شود و باید موارد را پیگیری کنیم. منبع اصلی

مظفری در خصوص اینکه گفته می شود جرایم تعزیرات حکومتی بازدارنده نیست، گفت: قوانین بر اساس شرع مقدس الهی تدوین می شود و اعمال قانون دارای مراتب است و در مرحله اول مجوز اتحادیه صادر می شود. واحد قابل ابطال نیست.”

مدیرکل زندانهای استان زنجان در خصوص اخذ مجوز به وکالت از طرف دیگران و استفاده دیگران از اتحادیه گفت:

وی حذف واسطه ها و دلالان را یکی از مطالبات عمومی مردم و مسئولان دانست و خاطرنشان کرد: باید سامانه شفاف سازی برای ثبت مشخصات فروشنده و خریدار اصلی کالا راه اندازی شود تا از میانجی گری جلوگیری شود.


*بازار اقلام اساسی باید تنظیم شود

یوسف اسماعیل زاده، رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان با اشاره به نظارت بر بازار زنجان طی سه ماه گذشته، گفت: استان زنجان نسبت به استان های همجوار از جمله آذربایجان غربی و شرقی وضعیت بهتری دارد و جلسات منظمی را برگزار می کند. کارگروه امنیت و سلامت “غذا، نتیجه.

وی گفت: بازرسان باید به مناطقی مانند کارخانه ها و فروشگاه های بزرگ که بیشترین تاثیر را بر بازار دارند مراجعه کنند.

اسماعیل زاده خاطرنشان کرد: بازار اقلام اساسی از جمله برنج و گوشت در دست چند نفر است و برای نظام مند شدن آنها باید برنامه ریزی شود که در این صورت البته ساعت ها نیز به صورت تدریجی نظام مند می شود. .

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان گفت: تخلفات باید به نام دارنده پروانه ثبت شود، در غیر این صورت در حالی که لیست صنوف متخلف در اختیار اتحادیه است و در اختیار تیم های بازرسی قرار می گیرد، تخلف ادامه دارد و نتیجه مطلوب حاصل نمی شود. بیشتر در مورد آنها


* تیم های بازرسی تخصصی تخصصی تشکیل شود

پرویز هالگی استاندار زنجان با اشاره به تشکیل کمیته نظارت بر بازار در ایام نوروز علاوه بر تیم های بازرسی، گفت: 85 بازرسی نشان داده است که بازار بیش از این نیاز به نظارت دارد.

وی گفت: ما فراموش کرده ایم که بر منطقه خدمات نظارت کنیم. دربعدازظهر.

هالگی گفت: تعداد واحدهای بدون مجوز در شهرستان در حوزه های مختلف زیاد است که باید جدی گرفته شود.

روح اله حسنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیز گفت: نوسانات زیادی در قیمت مواد اولیه وجود دارد.

وی با بیان اینکه چنین مشکلی برای تامین و تولید کالا وجود ندارد، گفت: مشکل اصلی توزیع و به ویژه توزیع کالاهای یارانه ای است.

حسنی خاطرنشان کرد: عدم تطابق قیمت نهایی با هزینه های تولید، عدم تطابق امکانات و نیروی کار با حجم فعالیت ها بخشی دیگر از مشکلات است در حالی که برخی دستورالعمل های کشور گاهی اشتباه است که باید رویه ها و فرآیندها را اصلاح کنیم و روش های صدور مجوز کسب و کار نیاز به تغییر دارد.

اسماعیل مسلمی معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز گفت: 45 بازرس داشتیم که با رفتن همکاران این تعداد به 23 نفر از فعالان صمت و روستا رسید. اقتصاد و این یکی از مشکلات اصلی سازمانی است.

وی افزود: از ظرفیت بسیج و بازرسان افتخاری نیز استفاده می شود اما در نهایت باید از طریق همکاران و از طریق سامانه پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شود.

مسلمی در خصوص مسائل مربوط به آرد و نان گفت: برای هر نانوایی که بیش از 7 سال قیمت نان در آن ثابت بوده و هزینه های مربوط به آن (به استثنای آرد که هر ساله قیمت آن افزایش می یابد) هزینه های اقتصادی و قیمت گذاری عوامل مهمی است. به روز نبود و قیمت نان در سال 1400 کارشناسی نشده بود و قیمت آن چیزی نبود که نانواها می خواستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید