الجزیره مدعی است شورای امنیت جلسه غیرعلنی درباره پهپادهای ایران برگزار کرده است

بر اساس این گزارش، شبکه خبری الجزیره به نقل از منابع دیپلماتیک مدعی شد که موضوع ادعایی ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه روز چهارشنبه در جلسه غیرعلنی شورای امنیت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

الجزیره افزود که ایالات متحده، انگلیس و فرانسه موضوع استفاده ادعایی روسیه از پهپادهای ایرانی در اوکراین را مطرح خواهند کرد.

در همین حال ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره اخبار منتشر شده در هفته های اخیر و همچنین موضع برخی مقامات اوکراینی در خصوص استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی. ارتش در جنگ اوکراین، گفت: جمهوری اسلامی ایران اخبار منتشر شده مبنی بر تحویل پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین بی اساس و تایید نشده است.

وی افزود: از ابتدای درگیری، ما همواره سیاست اصولی و روشن خود را مبتنی بر بی طرفی فعال و مخالفت با جنگ و لزوم حل و فصل سیاسی اختلافات بین دو طرف به دور از خشونت اعلام کرده ایم.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: در همین راستا در ماه های اخیر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تماس ها و دیدارهای متعدد خود با همتایان روسی و اوکراینی خود همواره بر لزوم حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات تاکید کرده است. و از طریق گفتگو، شفاف سازی و آماده سازی کشورمان. برای کمک به این روند اعلام شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران این ادعاهای بی اساس و مبتنی بر اطلاعات نادرست و پیش فرض های مغرضانه را بخشی از فضاسازی سیاسی و هدفمند سازمان های رسانه ای برخی کشورها علیه جمهوری اسلامی ایران و به تبع آن کشورمان دانست. تمایل به گفتگو دارد و در حال مذاکره با اوکراین است. اعلامیه هایی برای حل این اتهامات.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی دولت روسیه نیز گزارش ها و ادعاهای رسانه ها و مقامات آمریکایی و اروپایی مبنی بر حضور پهپادهای انتحاری ایران در جنگ اوکراین را رد کرد و گفت که مسکو هیچ اطلاعی در مورد استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین ندارد. جنگ اوکراین

وی در پاسخ به اینکه آیا روسیه در جنگ اوکراین از پهپادهای انتحاری ایرانی استفاده کرده است یا خیر، تاکید کرد: خیر، ما اطلاعی در این باره نداریم… وقتی با موشک و پهپاد به شهرهای اوکراین حمله می کنیم، از سلاح های روسی با نمادها و نام های روسی استفاده می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید