العربی الجدید: اسرائیل بیت المقدس را به پادگان تبدیل کرد و محدودیت هایی را برای ورود جوانان به مسجد الاقصی اعمال کرد.

منابع فلسطینی تاکید کردند: نیروهای اشغالگر اسرائیل هزاران افسر پلیس موسوم به “گارد مرزی” را در مناطق قدیمی بیت المقدس مستقر کرده و در محله های نزدیک مسجد الاقصی ایست های بازرسی ایجاد کرده اند.

نیروهای اسرائیلی همچنین موانعی را در جاده های منتهی به مناطق قدیمی بیت المقدس ایجاد کرده اند و تعداد زیادی از نمازگزاران برای رسیدن به مسجد الاقصی باید مسافت زیادی را طی کنند، همچنین اسرائیلی ها محدودیت هایی را برای ورود جوانان به مسجد الاقصی اعمال کرده اند. مسجد اقصی.

اوایل امروز، مناطق قدیمی بیت المقدس شاهد درگیری بین نمازگزاران و نیروهای اشغالگر به ویژه در منطقه باب حطا بود که پس از ممانعت از ورود هزاران نمازگزار به مسجد الاقصی رخ داد، اما نمازگزاران پس از مدتی موفق به فرار شدند. درگیری و قرار گرفتن توسط نیروهای اشغالگر. به مسجد الاقصی برسید.

سربازان اشغالگر همچنین به صاحبان مغازه‌ها حمله کردند، در حالی که موانعی برای منتهی به شهر قدیمی اورشلیم ایجاد می‌کردند.

علیرغم اعلام دولت اسرائیل مبنی بر توقف حمله شهرک نشینان به مسجد الاقصی در ده روز پایانی ماه مبارک رمضان و اجازه برگزاری اعتکاف در آن ایام، پلیس اسرائیل درهای المطهره و ائتلاف را بست. الصالح برای نمازگزاران دیشب.

تعداد زیادی از نمازگزاران که تعداد آنها به هزار نفر می رسید شب گذشته در ورودی الصلصال تجمع کردند به طوری که نیروهای اشغالگر تحت فشار و تهدید درگیری مجبور شدند در را باز کرده و نمازگزاران را به داخل راه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید