العربی الجدید جزئیات جدیدی از میانجیگری عراق بین قاهره و تهران فاش کرد

العربی الجیدید اشاره کرد که دو مقام عراقی در بغداد، یکی در وزارت امور خارجه و دیگری در سرویس مشاور امنیت ملی آن کشور، اطلاعات مشابهی را در خصوص دیدار نمایندگان این کشور در اختیار العربی الجیدید قرار داده اند. طرف‌های مصری و ایرانی در بغداد تحت نظارت عراق داده‌اند، هر دو طرف خواسته‌اند که این دیدارها به‌طور رسمی اعلام نشود.

بر اساس اطلاعات منابع دیپلماتیک مصر، در هفته پایانی ماه مارس، تماس‌هایی بین مقامات امنیتی مصر و ایران انجام شد که در آن امکان توسعه تدریجی روابط دو کشور در دوره آتی مورد بررسی قرار گرفت.

این دو مقام عراقی گفتند که این دیدار اواسط ماه گذشته در سطح هیئت پایین دست دو کشور و با هماهنگی و حضور نماینده ویژه سودان و فواد حسین برگزار شد و نشست مشابه دیگری بین دو کشور انجام شد. در حال آماده شدن است.

این دیپلمات عراقی در وزارت امور خارجه عراق با اشاره به اینکه میانجیگری عراق مورد استقبال دو طرف قرار گرفت، اما هنوز برای صحبت از پیشرفت در این میانجیگری زود است، تاکید کرد که کشورش در تلاش است تا در آینده نزدیک نشست دیگری برگزار کند. ..

این مقام امنیتی در سرویس مشاوره امنیت ملی عراق گفت: هدف از برگزاری این دیدارها در واقع از سرگیری روابط عادی بین دو کشور به ویژه با توسعه آشتی عربستان و ایران و فضای مثبت است.

نماینده رسمی عراق شخصیت نمایندگان طرف های مصری و ایرانی را «مطمئن و دیپلماتیک» خواند و تاکید کرد که در جلسه اول جزئیات بیشتری مورد بحث قرار نگرفت و جلسه دوم مهم تر و عمیق تر خواهد بود.

شکستن تردید ایران و مصر

العربی الجدید در ادامه با اشاره به اینکه این اطلاعات توسط عامر الفایز، خبرنگار کمیته روابط خارجی پارلمان عراق تایید شده است، گفت: الفایز گفت که عراق در حال حاضر در حال میانجیگری است تا دیدگاه ها را در کنار هم قرار داده و آن را منتشر کند. تردیدهای مصر و ایران برای دستیابی به. او شروع به رابطه کرد.

فایز با اشاره به اینکه در این میانجیگری پیشرفت هایی حاصل شده است، گفت: دولت سودان در منطقه از مقبولیت برخوردار است و این می تواند به موفقیت این میانجیگری کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید