گام مهم ارتباط کامل تهران و قاهره برداشته شد

طی دیدار روئسای جمهور ایران و مصر؛

تارنمای اماراتی نشنال در گزارشی از سفر اخیر رئیس جمهوری ایران به عربستان سعودی و دیدار وی با همتای مصری خود، نوشت: با دیدار آیت الله سیدابراهیم رئیسی و عبدالفتاح السیسی، تهران و قاهره گامی بلند به سوی برقراری کامل روابط دیپلماتیک برداشته و سفیران دو کشور را نیز در آینده نزدیک تعیین خواهند کرد.


به گزارش

خبرگزاری موج،


نشنال نوشت: از پنج هفته پیش یعنی شروع جنگ غزه ، دولت های ایران و مصر به طور مداوم در تماس بودند و وزیران امور خارجه دو کشور نیز چندین بار تلفنی گفت وگو کردند.

در بیانیه ریاست جمهوری مصر از دیدار شنبه ۲۰ آبان رئیسی و السیسی آمده است: دو رئیس جمهوری در رایزنی های خود بر اهمیت گسترش نیافتن درگیری (رژیم صهیونیستی و غزه) و حفظ امنیت و ثبات در منطقه تاکید کردند.

نشنال به نقل از مقام های آگاه مصری نوشت که رئیسی و السیسی چشم انداز همکاری های اقتصادی و امنیتی را بررسی کرده و قصد دارند به زودی سفیران خود را تعیین کنند.

السیسی همچنین از همتای ایرانی خود برای سفر به مصر دعوت کرد، اما به گفته مقام های آگاه، هنوز تاریخی برای این رویداد مشخص نشده است.

مقام های مصری معتقدند عادی‌ سازی روابط کشورشان با ایران، حسن نیت تهران را در قبال تلاش‌ های قاهره برای ایجاد روابط اقتصادی و تجاری نزدیک ‌تر با کشورهایی مانند عراق، سوریه و لبنان که ایران در آن ‌ها نفوذ قابل‌ توجهی دارد، ثابت می کند.




آیا این خبر مفید بود؟



دیدگاهتان را بنویسید