نشست مقامات ایران و مصر در امان/ منابع آگاه: توافقات زیادی میان تهران و قاهره وجود دارد

نشست مقامات ایران و مصر در امان/ منابع آگاه: توافقات زیادی میان تهران و قاهره وجود دارد

روز جدید دیپلمات های مصری همزمان با تحولات در آستانه سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منطقه از تحولی جدید در روابط ایران و مصر خبر دادند.

روزنامه قطری العربی الجدید از دیدار مقامات ارشد ایران و مصر در عمان برای ارتقای سطح روابط دو کشور خبر داد.

به گفته این منابع، «دیدار بلندپایه برخی مقامات مصری و ایرانی در جریان سفر اخیر عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر به سلطان نشین عمان در اوایل هفته گذشته صورت گرفت» که در آن مقامات ارشد این هیئت با همراهی وی همراه بودند. رئيس جمهور مصر با هماهنگي طرف عماني بازديد كردند.

به گفته دیپلمات های مصری، این نشست «به طور کلی جنبه امنیتی دارد و وضعیت نوار غزه و سوریه مورد بحث قرار گرفت».

به گفته این منابع آگاه، «نقاط توافقی زیادی بین دو کشور وجود دارد و در آینده ممکن است هماهنگی مستقیمی بین قاهره و تهران درباره برخی مسائل مربوط به غزه وجود داشته باشد».

به گفته این منابع، «در این دیدار توافق شد تا حد امکان در محافل بین‌المللی به صورت مشترک هماهنگ شود و همچنین در شرایطی که قاهره و تهران تمایل دارند به سطح خوبی از روابط برسند و این روابط به تدریج بر اساس گسترش یابد. در مورد رویدادهای منطقه ای.”

در سفر اخیر «سامه شکری» رئیس جمهور مصر به عمان، وزیر امور خارجه، «عباس کامل» رئیس سازمان اطلاعات و «حیل السعید» وزیر برنامه ریزی و تعدادی از … مقامات مصری حضور داشتند.

منابع مصری همچنین اشاره کردند که عمان نقش مهمی در بهبود روابط ایران و کشورهای عربی ایفا می کند و کانال های ارتباطی بین عمان، ایران و عربستان سعودی وجود دارد و طرفین در مورد موضوعاتی مانند وضعیت یمن، مسائلی که به یک نتیجه رسیده اند، گفتگو می کنند. تفاهم در مورد امنیت منطقه

دیدگاهتان را بنویسید