هزینه مسکن در تهران 4 برابر قاهره است!

هزینه مسکن یا به اصطلاح سرپناه همواره باعث نگرانی شهروندان بوده است. زندگی در شهرهای بزرگ، با وجود جاذبه های فراوان، هزینه های زیادی دارد. هزینه های مسکن به عنوان یک نیاز اساسی بشر همواره مورد بحث همه اقشار جامعه بوده است. با توجه به تورم بی سابقه چند سال اخیر در کشورمان و افزایش بی رویه قیمت ها، قصد داریم قیمت مسکن در تهران را با شهرهای قاهره (پایتخت مصر)، ریاض (پایتخت عربستان سعودی)، بغداد (پایتخت) مقایسه کنیم. از عراق)، دبی (پایتخت تجاری و اقتصادی) امارات) و استانبول (بزرگترین شهر ترکیه) برای مقایسه.

به گزارش تجارت نیوز، بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده توسط Numbeo به عنوان بزرگترین بانک اطلاعاتی هزینه زندگی در جهان، هزینه خرید یک مترمربع مسکن در مرکز شهر تهران (تهران به عنوان یک شهر چند هسته ای دارای بسیاری است. مراکز شهری) بین 1400 تا 3300 دلار آمریکا ارزش گذاری شده است. بر این اساس متوسط ​​قیمت هر مترمربع مسکن در تهران 2129 تومان است. یعنی در حالی که میانگین رقم در قاهره 529 دلار و تقریباً یک چهارم تهران است، قیمت هر مترمربع مسکن در قاهره به عنوان بزرگترین و پرجمعیت ترین کلان شهر خاورمیانه بین 323 تا 809 دلار است.هزینه مسکن در تهران 4 برابر قاهره است!

هزینه مسکن در تهران 4 برابر قاهره است!
به نظر می رسد خرید خانه در پایتخت عربستان سعودی بسیار ارزان تر از تهران است. شهروندان سعودی برای هر متر مربع مسکن در مرکز ریاض بین 1066 تا 2399 دلار پرداخت می کنند که میانگین آن 1744 دلار است. این بدان معناست که یک ملک 100 میلیونی در ریاض در یک منطقه شهری نسبتاً مطلوب معادل 174400 دلار است در حالی که این رقم در تهران معادل 212900 دلار است.

قیمت مسکن در دبی، استانبول و بغداد گرانتر از تهران است

با توجه به سرمایه گذاری های هنگفت ایرانیان در شهرهای دوبی و استانبول در دو دهه گذشته، قیمت مسکن در این دو شهر قابل توجه است. طبق آخرین آمار قیمت هر متر مربع مسکن در مرکز شهر دبی بین ۲۱۷۸ تا ۷۵۶۸ دلار آمریکا است. این رقم برای استانبول بین 1534 تا 3837 دلار است. از سوی دیگر میانگین قیمت هر متر مربع مسکن در دبی و استانبول به ترتیب 4030 دلار و 2391 دلار است.

تهران کمی ارزانتر از بغداد است

برای خرید هر مترمربع مسکن در پایخت عراق باید کمی بیشتر از تهران هزینه کرد. میانگین قیمت یک متر مربع مسکن در مرکز بغداد تقریباً 200 دلار بیشتر از تهران بزرگ است، به این معنی که عراقی ها برای داشتن خانه در مناطق شهری بغداد با امکانات و امنیت کافی باید حدود 2363 دلار بپردازند.

دیدگاهتان را بنویسید