امتیاز را به کی روش و قلعه نویی بدهید

اسماعیل حلالی پیشکسوت و کارشناس فوتبال ایران درباره برد 2 بر یک تیم ملی فوتبال ایران مقابل کنیا گفت: موفق شدیم در این رقابت ها قهرمان شویم. برای خیلی ها این بردها یا باخت ها ارزشمند است اما باید بگویم با توجه به اینکه کادر فنی تغییر کرده و مربی جدیدی آمده است، نباید فقط به نتایج نگاه کرد.

تیم ملی به ایده های جدید نیاز داشت

وی ادامه داد: تیم ملی سه چهار روز بیشتر است که با سرمربی جدید تمرین نکرده و باید به تیم ملی وقت بدهیم. کلانوی حق دارد بازیکنان مورد نظر خود را انتخاب کند و عملکرد آنها را در قالب تیم ملی ارزیابی کند. امیدواریم تیم ملی فوتبال هر روز که می گذرد پیشرفت کند. وقتی مربی یک تیم را عوض می کنی، ذهنیت تیم عوض می شود و باید بگویم که تیم ملی به چنین چیزی نیاز داشت. ایران در گذشته در بازی رو به جلو خوب نبود و یک سبک بازی 10 سال بر فوتبال ایران حاکم بود. وقتی بعد از کی روش سرمربی را عوض کردیم، موفقیتی کسب نکردیم و ویلموتس نتوانست تیم را جلو ببرد. مقابل تیم های قوی، خوب و رو به جلو نبودیم. من در مورد مسابقات سخت صحبت می کنم، نه تیم های ضعیف!

کدورت و رنگ ها را کنار بگذارید

حلالی ادامه داد: برای جام ملت های آسیا رویارویی با تیم های قدرتمندی مانند ژاپن، عراق، عربستان و… در گذشته در برنامه مربیان با مشکل مواجه بودیم، کی روش نتوانست شرایط آسیا را بهتر کند و به ژاپن باختیم. . شرایط به گونه ای است که باید به تیم ملی و کلانوی زمان داد. متاسفانه می بینم عده ای از تیم ملی انتقاد می کنند. تاری و مشکلات را کنار بگذارید. رنگ ها در تیم ملی مهم نیستند. واقعا امتیازی که به کی روش داده شد را به سرمربی تیم ملی ایران بدهید.

من به عنوان یک ایرانی از کلانوی حمایت می کنم

کارشناس فوتبال ایران گفت: در تیم های باشگاهی وقتی مربی خارجی می آید همه همکاری می کنند اما وقتی مربی ایرانی می آید همه می خواهند او را برکنار کنند. من تا به حال با گالنویی ارتباطی نداشتم اما به عنوان یک ایرانی از او و تیم ملی حمایت می کنم. حمایت کلانوی پشتوانه خودم است و باید به او اجازه داد تا کارش را در تیم انجام دهد. تیم ملی نیاز به زمان دارد زیرا حریفان ایران واقعا قدرتمند هستند و اگر امروز حمایت نکنیم قطعا نتیجه نخواهیم گرفت.

ما نیاز به تغییر سبک داریم

وی در پاسخ به صحبت های امیر گلنویی درباره تغییر سبک تیم ملی گفت: تیم ملی باید سبک خود را تغییر دهد. من در دوران کی روش ندیدم که دفاع چپ و راست بالا برود و اگر هم بالا بیاید خیلی به ندرت اتفاق افتاده است. ما برای بازی با نفرات بیشتری به دقایق بازی زیادی نیاز داریم که در گذشته اینطور نبود. این در جام جهانی مشهود است. مثلاً حاج صفی کاملاً در نقش دفاعی بود و تیم هر از گاهی از کناره ضربه ایستگاهی یا کرنر می گرفت. این شیوه تیم ملی در گذشته بود. حالا از شما می پرسم اگر تیمی از پشت بازی می کند، برنامه تیم ملی چه بوده است؟ انتقال سریع توپ، نحوه ایجاد فاصله بین بازیکنان، نحوه شتاب گیری و غیره. در گذشته در تیم ملی فوتبال ایران وجود نداشت. گالنویی به درستی گفت که ما باید سبک خود را تغییر دهیم.

به دلیل تحریم هیچ تیمی نمی تواند بازی کند

حلالی در پایان گفت: مسابقات تدارکاتی کمک زیادی به تیم می کند زیرا مربی با بازیکنان آشنا می شود. خیلی از بازیکنان لیگ و تیم خودی انفرادی هستند اما ملاک تیم ملی است. آنها باید در تیم ملی بازی کنند تا عملکرد خود را ارزیابی کنند. بازی تمرینی سرمربی را بیشتر درک می کند. بازی با تیم های برتر خوب است، اما مشکلاتی وجود دارد. به دلیل تحریم ها، بسیاری از تیم ها مقابل ایران بازی نمی کنند. خیلی از تیم ها با توجه به شرایط مالی می ترسند بعد از بازی با ایران با مشکل مواجه شوند و برخی هم که ترسی ندارند مقابل ایران بازی می کنند. رقابت با تیم های بزرگ خوب است و اگر امکانش وجود ندارد می توان با تیم های سطح پایین بازی کرد، چون عدم برگزاری بازی اصلا برای تیم ملی خوب نیست.

دیدگاهتان را بنویسید