امروز روند کاهشی تورم در کشور آغاز شد/ بورس در مسیر آرامش قرار دارد

ساعت: 19:47
تاریخ انتشار: 14/10/10
کد خبر: 1796684

رئیس جمهور در یک کنفرانس مطبوعاتی در استان کوم:

رئیس جمهور با اشاره به اینکه با اقدامات و تصمیمات اتخاذ شده امروز بازار سهام در مسیر آرامش قرار گرفته است، گفت: بر اساس گزارش ها و آمارهای منتشر شده امروز روند کاهشی نرخ تورم در کشور آغاز شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت الله رئیسی امشب در نشست خبری در استان کوم اظهار داشت: مشکلات کوم و کوم بررسی شده و با مشورت استاندار و کارشناسان کوم مصوباتی را به دنبال داشته که گزارش تفصیلی آن در جلسه ارائه می شود. شورا روز قبل اعلام شد.
وی ادامه داد: برخی مشکلات برای دولت جزو اولویت های اول است که برای حل آن کارگروه هایی تشکیل داده ایم که یکی از مشکلات صنعت در استان کوم است.
رئیس جمهور افزود: برای حل مشکلات صنایع استان و فعال سازی واحدهای صنعتی نیمه فعال استان، این کارگروه باید اقدامات لازم را انجام می داد تا در نهایت در استان قم اشتغال ایجاد شود.
وی بیان کرد: یکی از موضوعات مهم استان کوم سیاحت زیارتی است که در صورت فعال شدن در کوم اشتغالزایی را به همراه خواهد داشت. با همکاری نهادهای فعال در استان قم و آستان مقدس حضرت معصومه(س) و حوزه علمیه باید حوزه فرهنگی در این استان فعال شود.
آیت الله رئیسی با اشاره به بافت های فرسوده در مرکز شهر گفت: بسیاری از بافت های فرسوده در مرکز استان قرار دارند و برخی از مشاغل مردم نیز در این منطقه مستقر هستند. در جلسه دیشب هر چه زودتر مکان مشخص شد: «مکان های میراث فرهنگی را شناسایی کنید و بقیه را آزاد کنید تا مردم بتوانند به تنهایی بسازند.
وی گفت: مشکل بعدی استان کوم بحث آب و فاضلاب در برخی مناطق است که باید از سوی وزیر نیرو پیگیری می شد.
رئیس جمهور با اشاره به راه های مواصلاتی استان افزود: در استان کوم حمل و نقل و راه آهن وجود دارد که مسیر تردد افراد زیادی از 17 استان است و برخی راه ها و مسیرها نیاز به اصلاح دارند که برای رفع این موضوع مصوب شد. ” اعتبارات باید در نظر گرفته شود.
وی با اشاره به سه پروژه مهم در استان گفت: یکی از این پروژه های مهم در استان خط منوریل است که جلوی چشم مردم است. در جلسه شورای اداری مقرر شد این پروژه با دعوت از سرمایه گذاران پیگیری و تکمیل شود تا هم مردم استفاده کنند و هم سرمایه گذار از آن بهره مند شود.
آیت الله رئیسی ادامه داد: پروژه مهم بعدی فرودگاه کوم است. البته من به شخصه در این مکان حضور نداشتم اما فیلم ها و عکس های این پروژه را دیدم. این پروژه در ابتدا مشکل حقوقی داشت که در زمانی که من در قوه قضائیه بودم آن را حل کردیم. در حال حاضر پروژه باید با حضور سرمایه گذار تکمیل می شد و دولت نیز در حال بررسی این موضوع است. تکمیل و بهره برداری از این پروژه از برکات این سفر خواهد بود.
وی تصریح کرد: پروژه مهم بعدی در استان مترو است. تقریباً بخشی از خطوط و قسمت های این پروژه که قرار بود با همکاری استان تهران به بهره برداری برسد آماده است. استان تهران نیاز به کمک دارد و دولت به کمک، نظارت و مساعدت لازم نیاز دارد.
رئیس جمهور تاکید کرد: فرودگاه و مترو کوم زودتر از مونوریل فعالیت خواهند کرد. البته مونوریل باید از طریق سرمایه گذار پیگیری شود. اینکه این پروژه موقعیت مکانی خوبی داشت یا نه در حال حاضر خیلی مهم نیست و باید در آن زمان تحقیقات مناسبی انجام می شد، اما امروز مردم انتظار دارند این سه پروژه مهم را در استان راه اندازی کنند.
تشکیل کارگروه حل مشکلات زیست محیطی دریاچه نمک
آیت الله رئیسی در نشست خبری خود در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران استان مبنی بر حقوق زیست محیطی آب دریاچه نمک استان، گفت: دریاچه نمک استان قم در جلسه شورای اداری مورد بحث و بررسی قرار گرفت. البته مطالعاتی هم توسط همکاران انجام شده است. مقرر شد کارگروهی در این راستا تشکیل شود و مشکلات آن حل شود.
وی افزود: اگر به دریاچه نمک نرسیم و علاقه ای به آن نداشته باشیم قطعا در آینده با مشکلات زیست محیطی مواجه خواهیم شد. البته این مشکلات فقط مربوط به استان کوم نیست، بلکه استان های دیگر نیز درگیر آن خواهند شد.

بورس در مسیری هموار قرار دارد
رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص بورس و زمان وقوع تورم و تورم گفت:
وی ادامه داد: در این جلسات 10 تصمیم اتخاذ شد که از سوی وزیر اقتصاد ابلاغ شد. با اعلام این 10 تصمیم، وضعیت بورس تا حدودی بهتر شده و نشان می دهد گامی که دولت در این راستا برداشته موثر بوده و نباید این اقدامات را رها کرد.
آیت الله رئیسی افزود: فقط مردم قم نگران بورس نیستند و بسیاری از مردم کشور از این بابت نگران هستند و ما به دنبال این هستیم که همه منتفع شوند و آرامش در بورس حاکم شود. بورس در هر جلسه اقتصادی دولت گزارش می شود.
اقدامات اقتصادی دولت در آستانه کاهش تورم است
وی با اشاره به تورم و معیشت مردم گفت: از ابتدای دولت سعی کردیم در حوزه اقتصادی دولت کاری انجام دهیم تا تورم از بین برود. ما به دنبال استقراض از بانک مرکزی نبودیم تا آثار تورمی نداشته باشیم.
وی گفت: افزایش صادرات باعث کاهش تورم می شود. ما سعی کردیم هزینه های دولت افزایش نیابد و درآمد افزایش پیدا کند.
وی گفت: یکی از اقدامات تورم زا در کشور بحث نقدینگی است و دولت تلاش می کند نقدینگی ایجاد نشود. در این 3 ماه دولت تلاش کرد نقدینگی را به صنعت منتقل کند.
امروز روند کاهشی تورم در کشور آغاز شد
آیت الله رئیسی ادامه داد: در این مدت دولت اقداماتی را انجام داده است و ابتدا درصدد کنترل تورم و سپس روند نزولی تورم هستیم. امروز طبق گزارش ها و آمارها روند نزولی تورم و کاهش تورم آغاز شده است.
وی گفت: جهاد کشاورزی یا تعاون صمت و ستاد کنترل بازار اقداماتی را در این راستا انجام داده اند. اقدامات دولت و دستگاه های مسئول ایجاد آرامش در بازار و وفور کالا است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید