روند کاهشی آمار تاج در استان تهران/ مراقب باشیم نوروز را تهدید نکنیم


ساعت: 14:26
تاریخ انتشار: 14/14/1400
کد خبر: 1813118

استاندار تهران با تاکید بر لزوم تشویق شهروندان به تزریق دوز دوم و سوم واکسن، از کاهش آمار کرونا در استان تهران خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن منصوری در جلسه ستاد مقابله با ولیعهد استان تهران با ارزیابی تلاش دستگاه های مختلف مرتبط با مشکل تاج و تخت گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایران باید پیگیری و تلاش کند تا با تشکر از بیمارستان ملارد استفاده کنید. در ایام ولیعهد، ظرفیت زیادی از خانواده سلامت درگیر مشکل تاج بود، اما پروژه های عمرانی نیز پیگیری شد و از وزیر استفاده شد.

وی افزود: این بیمارستان می تواند به شهروندان غرب تهران خدمات درمانی ارائه کند و چندین بیمارستان مهم دیگر در تهران وجود دارد که امیدواریم با پیروی از هر سه دانشگاه علوم پزشکی هر چه زودتر شاهد تکمیل و بهره برداری از آنها باشیم. وی ادامه داد: تا زمانی که پروژه های نیمه تمام به اتمام نرسد، قطعاً نیازی به افتتاح پروژه جدید نداریم، وقتی ده ها پروژه با پیشرفت فیزیکی 20، 30، تا 90 درصد داریم، نیازی به شروع پروژه جدید نداریم. زیرا اگر پروژه ای 99 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد، افراد نمی توانند از آن استفاده کنند، بنابراین پروژه ها باید به طور کامل اجرا شوند.

وی تاکید کرد: به لطف خدا و تلاش دوستان همه آمارهای ما در هفته دوم اسفند نسبت به هفته اول رو به کاهش است، کما اینکه نسبت به هفته آخر بهمن ماه شاهد همین روند نزولی هستیم. به این ترتیب، بستری ها 31 درصد، مراجعه به مراکز درمانی 36 درصد، بستری های منظم 29 درصد، بستری های ویژه 14 درصد و مرگ های قطعی 19 درصد کاهش داشته است. قله ششم را به این ترتیب پشت سر گذاشتیم اما هرگونه سهل انگاری و ساده انگاری باز هم باعث آسیب می شود. ما باید مراقبت و کنترل را به طور جدی در دستور کار قرار دهیم. هر بار که سهل انگاری می شد، چندین هفته خسارت و عواقب آن را مشاهده می کردیم. کنترل باید با شدت، دقت و جدیت دنبال شود.


استان تهران یکی از بهترین استان ها از نظر تزریق واکسن است

استاندار تهران با تاکید بر اینکه استان تهران یکی از استان های برتر کشور از نظر تزریق واکسن است، افزود: در جلسه ستاد مدیریت کرونا اعلام شد که دوز تزریق اول 94 درصد است. دوز تزریقی 86 درصد و دوز سوم تزریق حدود 40 درصد در استان تهران انجام می شود.


تزریق نوبت سوم توسط شهروندان باید به حدود 80 درصد برسد.

وی ادامه داد: باید برای تزریق دوز سوم به شهروندان تلاش کنیم. باید 40 درصد افزایش یابد و در فاصله معقولی به حدود 80 درصد برسد تا به هدف گیری نسبی برسد. در این مسیر باید بر تزریق دوز سوم با کمک رسانه ها و با فرهنگ سازی و تشویق مردم تاکید شود.


تقویت کنترل در مجالس شعبان و نیمه شعبان

منصوری در بخشی دیگر از سخنان خود به موضوع اجتماعات در اعیاد شعبانیه و محیط شعبان اشاره کرد و افزود: در این ایام مراسمات مختلفی در مساجد، حسینیه ها و تکایا برگزار می شود. دستگاه های ذیربط در این حوزه مانند سازمان تبلیغات اسلامی و مساجد باید با دقت کنترل ها را تشدید کنند، فاصله خود را رعایت کنند، از ماسک و اقدامات بهداشتی استفاده کنند تا دچار مشکل نشوند.


سفر نوروزی و کاروان های راهیان نور با رعایت اصول بهداشتی برقرار است.

وی تاکید کرد: برای سفرهای نوروزی و همچنین کاروان های راهیان نور با توجه به تدابیر و مصوبه ستاد ملی تاج و تخت در سال جاری محدودیتی وجود ندارد و سفر به نوروز و کاروان های راهیان نور خواهد بود. مطابق با رویه های بهداشتی ایجاد شود. بانیان کاروان های راهیان نور باید نهایت دقت را داشته باشند و بر رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین تزریق واکسن به عنوان پیش نیاز این سفرها نظارت داشته باشند تا در این زمینه آسیبی نبینند.

وی همچنین به موضوع اصناف اشاره کرد و افزود: اصناف نیز باید در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی و تزریق واکسن اقدامات لازم را انجام دهند. همچنین مصوبات و تصمیمات ستاد تاج در استان تهران باید به طور دقیق به اصناف ابلاغ شود و اجرای آنها به شدت کنترل و نظارت شود. در این زمینه نباید سهل انگاری کرد. چون بعدا آسیبش را خواهیم دید. جلسات ستاد شهرستان تاج نیز باید برای نظارت بر روند بیماری و کنترل و نظارت برگزار شود.


شهرستان فیروزکوه در وضعیت قرمز قرار دارد

منصوری تاکید کرد: امروز در استان تهران به استثنای شهرستان فیروزکوه که در وضعیت قرمز قرار دارد، سایر شهرها در وضعیت نارنجی قرار دارند. بنابراین، میانگین ارزش استان در شرایط نارنجی است. باید مراقب باشیم که نوروز به تهدید تبدیل نشود. سال گذشته تجربه خوبی در این زمینه نداشتیم و مهمانی ها و رفت و آمدها باعث آسیب شد. به همین دلیل باید نگرانی های جدی را در دستور کار قرار دهیم. در حوزه کمک های مومنانه با توجه به روزهای پایانی سال و شب عید باید این کمک را برای مستمندان داشته باشیم و در آن ایام خدمات خوبی ارائه دهیم.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید