شرایط ذخیره سازی 5 سد آبی تهران خوب نیست و باید مراقب باشیم/ الگوی مصرف را رعایت کنیم.


ساعت: 10:57
تاریخ ارسال: 08/04/1401
کد خبر: 1906059

وزیر کشور گفت: یکی از مشکلات شهر تهران به دلیل کاهش بارندگی، ذخیره سازی پشت 5 سد است که آب تهران را تامین می کند. وضعیت این منطقه خوب نیست و باید مراقب بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه سومین جلسه ستاد مدیریت بحران کلانشهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه که با حضور شهردار تهران و جمعی دیگر از مسئولان برگزار شد، مسائل مختلف شهر بررسی شد. تهران قدردانی شد و مصوبات جلسه قبل نیز بررسی شد.

وی افزود: در قسمت ساختمان های غیر ایمن اقدامات خوبی انجام شده و کمپ در آن قسمت تشکیل شده و ارزیابی های خوبی برای سازه های ناپایدار در حال انجام است و باید بگویم مشکلاتی که ممکن است برای شهر تهران مشکل ایجاد کند. در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و مصوبات جلسات گذشته نیز پیشرفت خوبی داشت.

وی ادامه داد: سیل، زلزله، طوفان، سازه های ناایمن و اقدامات انجام شده در منطقه از جمله موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

وحیدی تصریح کرد: باید در زمینه مسائل فنی مطالعات بیشتری انجام شود و بحث آب نیز مطرح شد چرا که یکی از مشکلات شهر تهران به دلیل کاهش بارندگی، ذخیره سازی پشت 5 سد تامین کننده تهران است. آب وضعیت این بخش خوب نیست و باید رسیدگی شود.

وزیر کشور افزود: در این شرایط لازم است در الگوی مصرف طبق دستورالعمل وزارت نیرو عمل شود تا به فضل الهی بتوانیم بارش ها را لحاظ کنیم و شهرداری تهران نیز همکاری بسیار خوبی دارد. با یک سازمان آب منطقه ای در این نگرش تا بتوانند در تامین آب کمک کنند، واضح است که باید الگوی مصرف را اصلاح کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا احتمال جیره بندی آب در تهران وجود دارد، گفت: بهتر است همکاران ما در وزارت نیرو این موضوع را مطرح کنند و اطلاعات دقیق بدهند، اما مهم این است که مراقب باشیم. در مصرف آب و به صرفه بودن.میل بودن

وحیدی با اشاره به نقش دستگاه های کنترل آلودگی هوا گفت: راهکارهای مشخصی در این بخش وجود دارد که یکی از آنها توسعه حمل و نقل عمومی است که خوشبختانه با اقدامات انجام شده در شهرداری تهران 200 اتوبوس جدید به ناوگان اضافه شده است. همچنین توسعه و ساخت مترو نیز در حال انجام است.

وزیر کشور افزود: توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی نیاز به حمایت دارد و در بخش دیگر از وزارت نفت کمک شده است تا خودروهای یورو 5 تردد کنند و باید گزارش بدهم که تولید در این بخش نیز خوب است. . .

وی با تاکید بر لزوم کنترل واحدهای آلاینده ادامه داد: انتظار می رود مجموعه ای که باعث آلودگی می شود بررسی و میزان آلودگی با استفاده از فیلترهای کاهش آلاینده کنترل شود اما باز هم تاکید می کنم که مهمترین اقدام در معاونت هوا است. کنترل آلودگی توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و برقی سازی ناوگان است.

وحیدی تصریح کرد: آلودگی هوا همه حوزه ها را در بر می گیرد و هر جا که منشا آلودگی باشد باید بررسی های لازم را داشته باشیم زیرا طبق قانون دستگاه های مختلف وظایفی دارند و باید به آن عمل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید