شرکت آب منطقه ای همدان: مجبور شدیم آب را محدود کنیم/ وضعیت ذخیره آب سد اکباتان خوب نیست

شرکت آب منطقه ای همدان: مجبور شدیم آب را محدود کنیم/ وضعیت ذخیره آب سد اکباتان خوب نیست

روز جدید محمد مستل مدیرعامل آب منطقه ای استان همدان با اشاره به اینکه ذخیره آب سد اکباتان در وضعیت مناسبی قرار ندارد، گفت: بنابراین نمی توانیم از تمام ظرفیت سد اکباتان استفاده کنیم و مجبوریم بدون آب سهمیه بندی و کاهش دهیم. ساعات معینی از روز

محمد عسل بیان کرد: برداشت آب از سد تلوار با سرعت بالایی در حال انجام است و پیش بینی می شود برداشت آب طبق بازه زمانی تعیین شده از سوی رئیس جمهور به طور کامل انجام شود.

وی افزود: در مرحله اول 200 لیتر آب در ثانیه از طریق این سد برای انجام کارهای آزمایشی و در مرحله دوم 600 لیتر در ثانیه و در پایان پروژه یعنی بهره برداری 100 درصدی به همدان می رسد. از این سد 200 لیتر آب در ثانیه تحویل همدان می شود و استان ایمن می شود.

وی با اشاره به اختلالات پیش آمده ضمن تشکر از همکاری مردم همدان، گفت: ذخیره آب سد اکباتان وضعیت مناسبی ندارد و به دلیل مصرف زیاد و گرمای هوای همدان، ذخیره آب آن دچار مشکل شده است. از بین رفته است، به همین دلیل نمی توانیم از تمام ظرفیت سد اکباتان استفاده کنیم و مجبور به جیره بندی و قطع آب در ساعات خاصی از روز هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این نقل قول که به دلیل شرایط بحرانی آب، در حال حاضر از تصفیه فاضلاب برای تامین آب شرب همدان استفاده می شود، صحت دارد یا خیر، گفت: این موضوع هیچ سندی ندارد و وزارتخانه نیرو همواره تلاش کرده است تا بهترین و با کیفیت ترین آب را به زنجیره شرب خانگی برساند.

وی در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر با استفاده از چاه های اجاره ای کشاورزان تلاش می کنیم آب مصرفی و شرب همدان را تامین کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان همچنین با قدردانی از کشاورزانی که در طرح نهضت آبرسانی همدان قدم اول را برداشتند افزود: در حال حاضر تعداد چاه های کشاورزی استیجاری برای تامین آب شرب در شبانه روز در حال افزایش است که این نشان دهنده است. رفاقت و همدلی کشاورزان در طرح نهضت آبرسانی هستند.

گفتنی است: وضعیت جیره بندی و قطعی روزانه آب در همدان دیری نمی پاید و به زودی مشکلات آبرسانی همدان حل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید