2 بازی سخت با قزاقستان و سوریه داریم اما محکوم به برد نیستیم/ مجبور شدیم تیم ملی بسکتبال را عوض کنیم.


ساعت: 07:58
تاریخ انتشار: 1401/04/08
کد خبر: 1878725

مسیر و روند تیم ملی در صورت تمایل فدراسیون منتفی است.

مربی و کارشناس بسکتبال کشور به ما گفت: دو دیدار سخت مقابل قزاقستان و سوریه در حلب با حال و هوای تماشاگران سوری پیش رو داریم که فشار روی ما را بیشتر می کند. ما محکوم به پیروزی نیستیم.

علی آرزومندی; مربی و کارشناس بسکتبال کشور در گفت و گو با خبرنگار ورزشی دانا در خصوص اولین اردوی تیم ملی با تیم جدید گفت: سرمربی جدید به تیم ملی آمد و باید به او فرصت کافی داد تا به افکار خود جامه عمل بپوشاند. و برنامه ریزی در تیم ملی. مطابق منویات فدراسیون هم در سیستم و هم در تیم ملی تغییراتی ایجاد شده است.

وی همچنین گفت: نیاز به تغییر نسل در تیم ملی به وفور احساس می شود و دلیل انتخاب سعید ارمگانی نیز همین است. اکنون که به آخرین بازی ها نگاه می کنیم. این نتیجه گرایی نیست و زمان بازی بین بازیکنان مختلف تقسیم می شود.

آرزومندی درباره آزمون و خطا در تیم ملی گفت: به نظرم نوعی محک زدن تیم ملی و مختصات بازیکنان است تا سرمربی شناخت کافی پیدا کند. زمان باید به همه بازیکنان برسد و در حال حاضر هیچ چیز یا هیچ کس نباید قضاوت شود. در تیم ملی جریانی منظم وجود دارد و نظر کلی بازیکنان رضایت از اردوی تیم و شرایط جدید تا به اینجای کار است.

کارشناس بسکتبال کشورمان گفت: این تغییر نسل باید اتفاق افتاده باشد و ضررهای آن جبران شود. اگر این کار را نکنیم؛ ما از بسکتبال آسیا هم عقب بودیم چون مثلا ژاپن الان دو بازیکن در NBA دارد و تیم های دیگر خیلی سطحشان را بالا برده اند. اگر با پیشرفت بسکتبال در قاره همگام نباشیم، شاهد آسیب های زیادی خواهیم بود.

او درباره بازی های آینده در پنجره گفت: روند در تیم مهم است. هیچ پیروزی و باختی وجود ندارد. دو بازی سخت مقابل قزاقستان و سوریه در حلب با حال و هوای تماشاگران سوری که فشار روی ما را بیشتر می کند. ما محکوم به پیروزی نیستیم و نباید ثابت قدم باشیم.

این مربی بسکتبال در ادامه تاکید کرد: مسیر و روند تیم ملی در صورت تمایل فدراسیون جنجالی نیست. با وجود چند باخت به جام ملت های آسیا می رسیم اما ملی پوشان باید پس از آزمون به ترکیب مطلوب سرمربی و نتیجه نهایی دست پیدا کنند.

آرزومندی درباره توجه فدراسیون به تیم های پایه گفت: تیم ملی در پایان راه است و روند پیشرفت و حمایت باید از جمعیت انبوه و حداقل 5.6 سال قبل از 20 سالگی باشد. باید به اصول خوب توجه کرد و به تیم ملی حلقه درست بازیکنان رسید. هر چه مسابقات بهتر و پایه ای بیشتر باشد به موفقیت تیم ملی کمک بیشتری می کند.

وی در پایان درباره اداره ساختار فدراسیون بدون دبیرکل و فشار بر رئیس جمهور گفت: من یک سوال دارم اما حتما مشکلاتی وجود داشته است. نمی دانم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید