کاهش 42 درصدی ذخیره آب سد شهید رجایی ساری / وضعیت ذخیره آب در شرق مازندران نگران کننده است


ساعت: 10:34
تاریخ ارسال: 05/03/1401
کد خبر: 1885284

مدیر بهره برداری تاسیسات آب منطقه ای مازندران اعلام کرد؛

جواد طوسی گفت: ذخیره آب پشت سد شهید رجایی ساری به 16 درصد حجم مخزن رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 میلیون مترمکعب کاهش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جواد طوسی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ با بیان اینکه وضعیت تامین آب به ویژه در شرق سد مازندران و شهید رجایی نگران کننده است، گفت: تقریبا 16 درصد از حجم 162 میلیون مترمکعبی مخزن این سد 42 است. درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل.

وی افزود: کاهش بارندگی و افزایش میانگین دما باعث شده تا در بسیاری از شاخص های مربوط به منابع آبی مازندران با کاهش مواجه شویم. در چنین شرایطی باید بیش از گذشته به هشدارهای مربوط به مصرف آب به ویژه در بخش کشاورزی و پرهیز از کشت دوم توجه شود.

این مقام مسئول با تاکید بر لزوم رفع کمبود آب توسط همه مصرف کنندگان، گفت: خشکسالی امسال در 53 سال گذشته بی سابقه بوده و متاسفانه از نظر تامین منابع آبی در وضعیت خوبی قرار نداریم. میانگین بارندگی در فصل کشاورزی امسال در مازندران حدود 95 میلی متر بوده که نسبت به دوره آماری بلندمدت 42 درصد کاهش نشان می دهد. در 10 ماهه سال آبی جاری 498 میلی متر بارندگی در مازندران داشتیم که 10 درصد کمتر از دوره آماری بلندمدت است.

مدیر بهره برداری و نگهداری تاسیسات آب و برق آبی شرکت آبفای مازندران با بیان اینکه بارندگی تیرماه در مازندران 76 درصد کاهش داشته است، تصریح کرد: بر اساس آمار منتشر شده از سوی مرکز ملی خشکسالی هواشناسی کشور، در در چهارمین ماه امسال مازندران تنها هشت میلی متر بارندگی دارد که نسبت به مدت مشابه دوره آماری بلندمدت 76 درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل 69 درصد کاهش داشته است. در چنین شرایطی انتظار می رود همه اقشار توجه ویژه ای به مصرف آب داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید