وضعیت نگران کننده بارندگی تا پایان سال در جنوب شرق کشور/ بحران خشکسالی اجتماعی و اقتصادی

ساعت: 09:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۵
کد خبر: 1792533

به گفته مسئولان؛ تا پایان سال میزان بارندگی در سیستان و بلوچستان کمتر از حد نرمال بوده و علاوه بر تغییرات کمی، تغییرات جدی به تغییرات کیفی و تغییرات ظاهری بارش ها تبدیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول از زمان ما؛ سال هاست که مردم سیستان و بلوچستان با خشکسالی و بحران های ناشی از آن دست و پنجه نرم می کنند، وضعیتی که هر ساله بحرانی تر می شود، به طوری که امسال این استان در کمترین میزان بارندگی در سال جاری پس از استان رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. به خود

این وضعیت بدون شک شرایط تامین آب را بحرانی‌تر می‌کند، جدای از وخامت ریزگردها و مشکلات تنفسی، آسیب‌های بیشتر به معیشت و اقتصاد مردم از دیگر مشکلات این کم‌بارش و خشکسالی گسترده است.

وضعیت نگران کننده بارندگی تا پایان سال

محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در ده سال گذشته تا پایان آبان ماه سال جاری تجمع کم بارندگی و کاهش شدید بارندگی ها در سیستان و بلوچستان باعث شد تا استان بیش از 95 سال باشد. درصد در بحران باعث خشکسالی می شود.

وی افزود: با توجه به میزان بارندگی در استان از ابتدای برداشت تاکنون 4.3 میلی متر بارندگی داشته است که نسبت به مدت مشابه درازمدت کاهش 56 درصدی بارندگی را نشان می دهد و خسارت های جبران ناپذیری به اقتصاد، منابع طبیعی وارد کرده است. ، کشاورزی و منابع آب .” انجام خواهد داد.

مدیرکل هواشناسی استان گفت: تداوم این بحران خشکسالی اجتماعی-اقتصادی را در پی خواهد داشت که معیشت و زندگی طیف وسیعی از مردمی که اقتصاد خانواده آنها وابسته به منابع آبی است را تحت تاثیر قرار می دهد.

حیدری با اشاره به کاهش بارندگی ها در استان گفت: تا پایان سال میزان بارش ها کمتر از حد نرمال است و لحظه نگران کننده نه تنها برای تغییرات جزئی، بلکه تغییرات کیفی و تغییرات ظاهری است. بارندگی مداوم و بارندگی شدید تا رعد و برق. ”این هشدار دهنده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید