مدیرکل مدیریت بحران: بحران خشکسالی تا 15 سال آینده مازندران را به بیابان تبدیل می کند

مدیرکل مدیریت بحران: بحران خشکسالی تا 15 سال آینده مازندران را به بیابان تبدیل می کند

رئیس مدیریت بحران کشور گفت: در مازندران با تغییرات شدید آب و هوا و اقلیم مواجه هستیم و در صورت عدم توجه ویژه به منطقه تا 15 سال آینده شاهد تبدیل مازندران به کویر خواهیم بود.

محمدحسن نامی رئیس مدیریت بحران کشور در حاشیه سفر به مرزن آباد چالوس گفت: بیشترین بودجه را برای مدیریت بحران در مازندران اختصاص داده ایم و با توجه به اینکه استان در کل با سیل، زلزله و حوادث غیرمترقبه مواجه است. سالانه باید به زیرساخت‌های کاهش بحران مازندران توجه شود.» این ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه هر روز شاهد عدم تعادل بین جو و جو هستیم، افزود: باید خود را برای بحران آماده کنیم.

نامی ایران را کشوری در مدار بحران‌های متعدد خواند و خاطرنشان کرد: مازندران نیز بحران‌پذیر است و از این رو آمادگی کامل نیروها برای مقابله با بحران‌ها یک ضرورت انکارناپذیر در این استان تلقی می‌شود.

وی تصریح کرد: در کشور با زلزله های زیادی مواجه هستیم و اگر امنیت ساختمان ها را نداشته باشیم نمی توانیم بحران ها را مدیریت کنیم.

رئیس مدیریت بحران کشور با اشاره به توزیع تجهیزات برای ایمن سازی ساختمان ها و تاکید بر اینکه مازندران در برابر سیلاب آسیب پذیر است، افزود: شیب زیاد در محدوده البرز مدیریت سیلاب را با مشکل مواجه می کند و لازم است متوسط ​​ایجاد شود. سدهای مازندران جلوی هدر رفت آب شیرین را بگیریم. نامی بیان کرد: با اضافه شدن پارکینگ ها نیز در کشور با خطراتی مواجه هستیم و اگر فکری به حال این موضوع نکنیم به بحران تبدیل می شود.

رئیس مدیریت بحران کشور با اشاره به عدم صدور پروانه ساختمانی از سوی شهرداری ها در حاشیه شهرها تاکید کرد: شاهد صدور پروانه ساختمانی بودیم که منجر به ساخت خانه های خطرناک شد و ابزار آلات ساخت و شاهد فروریختن آن بودیم. ساختمان های کم درجه زلزله

نامی افزود: با توجه به وقوع خشکسالی ها در مازندران تا 15 سال آینده، استان مازندران به یکی از استان های کویری تبدیل می شود و باید در این زمینه چاره ای عمیق اندیشید تا مردم باغات خود را قطع نکنند و برای اقتصاد مردم این منطقه را کاهش دهند. منطقه، او راه حل دیگری وجود دارد.

به گفته نامی در مسیر ارتباطی مازندران باید راه های دیگری نیز در دستور کار ساخت قرار گیرد و اگرچه جنگل ها از بین می روند اما باید مسیرهایی را برای جابه جایی مردم در نظر بگیریم.

رئیس مدیریت بحران کشور گفت: مدیران و نمایندگان مجلس باید تصمیم بگیرند تا با افزایش محورهای مواصلاتی استان از بار ترافیکی مازندران بکاهند.

دیدگاهتان را بنویسید