اگر خشکسالی ها مدیریت نشود، منابع آب شیرین را کاهش می دهد/بحران شدید خشک شدن جنگل ها و جنگل زدایی.


ساعت: 09:18
تاریخ انتشار: 1401/09/10
کد خبر: 1914884

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری:

سید یوسف پور گفت: جنگل زدایی و تخریب جنگل ها بحرانی جدی است که در صورت عدم کنترل، کاهش ذخایر آب شیرین بسیار حساس و کاهش تراکم و تنوع زیستی در بخش های گیاهی و جانوری را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز، سعید یوسف پور مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری امروز در بازدید مشترک از مرکز حفاظت محیط زیست و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان در منطقه حفاظت شده تنگ صیاد گفت: خشک شدن و نابودی جنگل ها بحرانی جدی است که در صورت کنترل، ذخایر بسیار حساس آب شیرین کاهش می یابد و تراکم و تنوع زیستی بخش های گیاهی و جانوری کاهش می یابد.

وی افزود: بر اساس پایش های انجام شده برخی از مراتع منطقه حفاظت شده تنگ صیاد نیز با پدیده فرسودگی و خشک شدن مواجه هستند. در برخورد با او اجرا می کرد.

یوسف پور، شناسایی و پهنه بندی مناطق تحت تاثیر پدیده خشکی، تعیین شدت و درصد خشکی گونه ها، نقشه برداری پراکنش خشکی، شناسایی آفات درجه 1، 2 و 3 موثر بر زوال گونه های آسیب دیده، تحقیق در مورد نقش قارچ. عوامل، تعیین بهترین مدل برای کنترل آفات و بیماری ها، دستیابی به روش های مدیریت و احیای زیستگاه و … را از جمله این اقدامات معرفی کرد.

این مسئول تصریح کرد: در این همکاری مشترک کاشت گونه‌های گیاهی و دارویی موجود در فلور منطقه برای احیای بخش‌های تخریب‌شده و احداث سامانه‌های جمع‌آوری و ذخیره آب باران به منظور جلوگیری از توسعه خشک‌شدگی و احیای اکوسیستم در 26 هکتار منطقه خواهد بود

در استان چهارمحال و بختیاری پدیده خشک شدن مزرعه در حدود 250 هزار هکتار از مراتع استان مشاهده شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید