وضعیت خشکسالی در استان مرکزی نگران کننده است/تقویت نظارت بر تغییرات غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی صفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی در خصوص آخرین وضعیت بارندگی در استان به دلیل کاهش بارندگی های بهاره گفت: با وجود اینکه به دلیل بارندگی های خوب در سال گذشته فضای سبز خوبی داریم اما متاسفانه امسال بارش ها تاکنون موثر نبوده است اما امیدواریم وجود داشته باشد. بارندگی خوب خشکی روستاها مضطرب است و امیدواریم زحمات کشاورزان به رحمت الهی هدر نرود.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی وظیفه تامین امنیت غذایی کشور را بر عهده دارد و در حوزه های مختلف فعالیت می کند، گفت: بحث فرآورده های گیاهی و دامی، آموزش فنی، شیلات و آبزی پروری، صنایع تبدیلی و اخیراً تنظیم محصولات کشاورزی از جمله حوزه های جهاد کشاورزی است. .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: اکنون مسئولیت تولید و حمایت از تولیدکننده بر عهده ماست و مسئولیت تنظیم بازار و حمایت از مصرف کننده بر عهده جهاد کشاورزی است.

صفری ادامه داد: وظیفه اصلی ما حفظ تولید است زیرا اگر به درستی تولید شود با کمترین تلاش بازار کنترل می شود و تمرکز ما روی این موضوع است.

وی از برنامه ریزی برای خرید تضمینی گندم در استان خبر داد و گفت: جهاد کشاورزی امسال برای حمایت از تولید، قیمت خرید تضمینی گندم را دو برابر کرد و همچنین قیمت کودهای فسفاته را کاهش داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: امیدواریم بتوانیم برداشت خوبی از زمین های زیر کشت گندم در استان داشته باشیم تا شاهد نتایج خوبی در خرید این محصول استراتژیک باشیم.

صفری در خصوص بحث تغییر کاربری برخی اراضی کشاورزی گفت: زمین یکی از مولفه های اصلی تولید در بخش کشاورزی است و نظارت در این حوزه بر عهده جهاد کشاورزی است. وظایف را مشخص می کند.

وی تاکید کرد: باید کاربری اراضی کشاورزی حفظ شود مگر در موارد استثنایی که قانون اجازه تغییر کاربری داده است، بنابراین گشت زنی مستمر بر اساس عوارض گمرکی داریم. با این حال، برخی از برندگان در تلاش برای تغییر هدف هستند. بدهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه هر 10 روز یکبار تخریب بناهای غیرمجاز در دستور کار است، گفت: با کمک قوه قضائیه در حال افزایش و تقویت نظارت ها برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز هستیم.

صفری هشدار داد: از کشاورزان و شهروندان تقاضا داریم به هیچ وجه تغییر کاربری غیرقانونی خود را ندهند، چرا که جهاد کشاورزی طبق ماده 10 قانون با حکم قضایی یا مستقیماً برای قلعه اقدام می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید