تغییر کاربری ۱۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان‌شرقی

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز استان خبر داد؛

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان تغییر کاربری داده شده که توسط دستگاه قضائی شناسایی شده است.


به گزارش

خبرگزاری موج

آذربایجان‌ شرقی

، بابک محبوب علیلو در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سال جاری سه هزار و ۲۵۹ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان قطعی شده است که که اقدامات قانونی و قضائی برای برخورد با این موارد در حال انجام است.

وی با اشاره به آزادسازی ۴۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی از ابتدای سال جاری تاکنون، تاکید کرد: در همین مدت یک هزار و ۵۲۹ مورد قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرها و بخش‌های مختلف استان توسط دستگاه قضائی انجام شده است.

محبوب علیلو با بیان اینکه اراضی کشاورزی و باغی منبع اصلی و مهم تولید کشور است نه کالای سرمایه‌ای، ادامه داد: نگاه مردم مبنی بر اینکه اراضی کشاورزی کالای سرمایه‌ای است باید تغییر یافته و عوض شود تا همگان بر اینکه اراضی کشاورزی محور تولید و تامین امنیت غذایی مردم است، باور داشته باشند.

وی همچنین از آزادسازی ۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی در پی اجرای احکام قطعی قضایی و برخورد با تخلفات در حوزه تغییر کاربری شهرستان تبریز خبر داد.

وی گفت: در اجرای احکام موضوع تبصره دو ماده ۱۰ در اراضی کشاورزی باسمنج ۱۳۵ مورد تغییر کاربری اراضی تخریب، قلع و قمع و اعاده به وضع سابق شد.




آیا این خبر مفید بود؟



دیدگاهتان را بنویسید