رئیس: سازمان های دولتی برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی

رئیس: سازمان های دولتی برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی

روهر نه : رئیس جمهور از همه دستگاه های ذیربط خواست تا با تغییر کاربری زمین های کشاورزی با تمام توان مخالفت کنند و به هیچ عنوان اجازه ندهند سوداگران مواد در جهت تخریب محیط زیست قدمی بردارند.

رئیس این مراسم به مناسبت روز درختکاری گفت: برنامه ریزی فعال نهادهای دولتی در حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست نیاز است.

آقای رئیسی از تلاش های سازمان های مردم نهاد در زمینه حفاظت از محیط زیست قدردانی کرد و بر ارتقای فعالیت های آنها تاکید کرد.

پیش از این، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز (یکشنبه) در دفتر مقام معظم رهبری نهال غرس کردند.

رهبر معظم انقلاب پس از این مراسم از سازمان محیط زیست و وزارت جهاد کشاورزی خواستند از تبدیل زمین های کشاورزی جلوگیری کنند و افزودند: این به ضرر منافع ملی است و باید زمین های کشاورزی توسعه یابد.

اما نکته دیگری که رئیس جمهور در روز درختکاری به آن اشاره کرد، موضوع قانون هوای پاک بود.

به گفته رئیس جمهور، تمامی دستگاه های متولی قانون هوای پاک باید سریعا به تعهدات قانونی خود عمل کنند و اگر در جایی مشکلی پیش آمد، آن را با مردم در میان بگذارند.

قانون هوای پاک در سال 1396 به تصویب مجلس شورای اسلامی و به تصویب هیأت امنا رسید و در همان سال به کلیه دستگاه های ذیربط ابلاغ شد.

بر اساس ماده 2 قانون تهاتر هوا، کلیه اشخاص، ارگان ها و نهادها اعم از دولتی، غیردولتی و کلیه افراد در مناطق آزاد تجاری، صنعتی، مناطق ویژه اقتصادی، شهرها و مناطق صنعتی موظف به رعایت مفاد این قانون و سازمان حفاظت محیط زیست وظیفه نظارت را بر عهده دارد و برای حسن اجرای این قانون است.

دیدگاهتان را بنویسید