رتبه چهارم گیلان در جذب و پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی/تغییر کاربری اراضی کشاورزی خط قرمز دهیاران است.


ساعت: 15:18
تاریخ انتشار: 1301/07/16
کد خبر: 1901893

مدیرکل امور روستایی گیلان با بیان اینکه استان از نظر جذب و پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی رتبه چهارم کشوری را دارد، گفت: سال گذشته 292 میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده به یک هزار و 863 روستایی و 200 میلیارد تومان نیز پرداخت شده است. در پنج ماهه امسال پرداخت شده بود که برای پروژه های عمرانی روستایی استفاده شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش 17 آذرماه، یاور پیرالعی معاون مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان در گفت و گوی خبری، روستا را نقطه حمایت و خودکفایی کشور دانست و اظهار داشت: روستاهای استان گیلان دارای مواهب الهی همچون رودخانه، دشت، کوه، جنگل و مرز است. آبی و بین المللی با روستاهای دیگر متفاوت است.

وی با اشاره به موارد تولید بالا در روستاهای گیلان و نقش ویژه بانوان در کشت برنج و صنایع دستی افزود: بر اساس طرح کارا مصوب سال 1396 شروع به پرداخت تسهیلات خرد و کلان ارزان قیمت برای روستاها کردیم که از این میزان پرداخت. تاکنون طرح های 7011 تصویب شده است. با اشتغالزایی 10.29 نفر 557 میلیارد تومان درآمد داریم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با بیان اینکه در روز ملی روستا امسال 16 پروژه گردشگری با اعتباری بالغ بر 61 میلیارد تومان و اشتغال 87 نفر به بهره برداری رسید، گفت: این پروژه ها در سال 1394 به بهره برداری رسید.

پیرالهی با اشاره به پرداخت 387 میلیارد تومان به کمیته حمایت و ایجاد اشتغال برای 10 هزار و 682 نفر، یادآور شد: آموزش دهقانان و کشاورزان در دستور کار است و با توجه به اقلیم، رهایی دهقانان را از پتانسیل صنایع دستی در نظر داریم. روستاها و بررسی پیش از پروژه.” ترویج صنایع دستی، تولیدی و اشتغال.

وی با بیان اینکه گیلان رتبه چهارم کشوری در جذب و پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی را دارد، افزود: سال گذشته 292 میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده به یک هزار و 863 روستایی پرداخت شد و در پنج ماهه امسال پرداخت کردیم. 200 میلیارد تومان. برای پروژه های عمرانی روستایی استفاده می شود.

پیرعلایی با اشاره به ودیعه 26 میلیارد تومانی دولت برای روستاهای کم برخوردار گیلان گفت: دولت برای اولین بار است که این کار را انجام داده و ادامه خواهد داشت.

مدیرکل امور روستایی گیلان افزود: گیلان 1865 روستا دارد و به همین دلیل مدیریت پسماند دغدغه روستاییان ما است و خوشبختانه طرح تفکیک ‘مپ’ را در برخی روستاها ارائه کرده ایم و اجرای کامل آن در روستاها 50 درصد از مشکلات را حل می کند. مشکل زباله .

وی از تفکیک زباله از مبدا در بیش از 600 روستای گیلان خبر داد و گفت: پاکسازی حاشیه رودخانه ها نیز بسیار حائز اهمیت است چرا که به دلیل وجود مسافران شاهد تخلیه زباله هستیم و روستاییان موظف به اطلاع رسانی و مدیریت هستند. زباله های کنار جاده ها و رودخانه های ایما.

پیرالایی همچنین توزیع مواد اولیه دامی از جمله جو، سبوس و کنسانتره برای عشایر را به ویژه در فصل سرما ذکر کرد و افزود: گیلان یک هزار و 598 خانوار روستایی با 6 هزار و 430 نفر جمعیت و یک هزار و 642 خانوار روستایی با 6 هزار و 651 نفر جمعیت دارد و از این رو یکی از مشکلات است. از عشایر ارائه می شود در این راستا در حال صدور کارت هوشمند برای عشایر استان هستیم.

وی افزود: در حال حاضر برای هر نفر در ماه هفت کیلوگرم آرد توزیع می شود و برای برخی از عشایر با دسترسی کم به 12 کیلوگرم می رسد. به هر خانوار 125 لیتر روغن داده می شود. البته برای روستاهای بدون گاز به 250 لیتر می رسد. تامین آب آشامیدنی و خط کشی جاده های عشایری نیز در پیش است.

مدیرکل امور روستایی گیلان با بیان اینکه دامپروری برای یک هزار و 598 خانوار عشایری توزیع می شود گفت: برای 103 خانوار عشایری در سه شهرستان پنل خورشیدی تهیه و توزیع کردیم.

پیرالایی با اشاره به صادرات محصولات صنایع دستی عشایری مانند قالی، نمد، جاجیم، شال بافته، جوراب بافتنی، جلیقه و کلاه و… خاطرنشان کرد: در انتخاب روستاییان معیارهای علمی و گزینشی در نظر گرفته شده و در نتیجه علمی است. مصاحبه انجام می شود. ما می دهیم. در این راستا 42 نفر از اهالی روستا رد صلاحیت شدند و فرصت مجدد برای مصاحبه علمی به آنها دادیم.

وی تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ساخت و سازهای خودسرانه در روستاها را خط قرمز روستاییان عنوان کرد و گفت: طی سه سال گذشته 4563 مورد تخلف ساختمانی داریم که برای آنها 1065 حکم تخریب صادر شده است.

مدیرکل امور روستایی گیلان از مردم خواست در صورت مشاهده تخلفات ساختمانی با دهیاری تماس بگیرند و گفت: گیلان بالاترین رتبه را در آموزش روستائیان دارد و همچنین 425 خانه حلال داریم و در این زمینه رتبه اول کشور را داریم. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید