شناسایی ۷۲۴ فقره تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در قم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: در 6 ماهه نخست امسال 724 مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در این استان شناسایی و با متخلفان برخورد قانونی لازم انجام شد.

به گزارش خبرگزاری موج از استان قم

محمدرضا حاجی رضا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار مهر افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل (در این مدت 514 مورد تغییر کاربری غیرمجاز کشف شد) بیش از 40 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: تغییرات غیرمجاز کاربری در سه شهرستان قم، جعفر آباد و کهک استان مشاهده شد و این نشان می دهد که تمامی مناطق استان تحت نظارت بازرسان برای حفاظت از اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز است.

او نشان داد که جدی است سازمان جهاد کشاورزی و سایر مراجع قضایی برای رسیدگی به هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز در استان، ادامه داد: در این راستا در حوزه اجرای احکام قطعی و تخریب در 6 ماهه اول سال جاری، این حکم برای 27 مورد که به عنوان یک عدد اجرای مجازات نسبت به مدت مشابه سال قبل 200 درصد افزایش داشته است.

حاجی رضا گفت: همچنین تبصره یک در مورد 426 مورد از موارد تغییر کاربری غیرمجاز شناسایی شده در مدت زمان تعیین شده و تبصره 2 ماده 10 نیز برای 270 مورد از موارد شناسایی شده اعمال شد که شرح آن در اراضی آمده است. و قانون حفاظت از باغات.



آیا این خبر مفید بود؟