ساخت بزرگراه ساری – قائم شهر در آینده نزدیک آغاز می شود / کارخانه زباله سوز ساری در شهریور افتتاح می شود


ساعت: 11:39
تاریخ انتشار: 1401/02/05
کد خبر: 1834276

ساریا و نماینده میاندورود در مجلس اعلام کرد؛

بابایی کارنامی از آغاز عملیات اجرایی 44 کیلومتری جاده هفتگی ساری – قائم شهر در سال جاری خبر داد و گفت: امسال قرار است جاده تاکام – ساری در دهه فجر به بهره برداری برسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی بابایی کارنامی در گفت و گو با بلاغ از آغاز عملیات اجرایی 44 کیلومتری بزرگراه ساری – قائم شهر به طول 44 کیلومتر در سال جاری خبر داد و گفت: ماده 23 این بزرگراه با مصوبه دولت تصویب و 15 کیلومتر این بزرگراه در قائمشهر آزاد می شود.
وی گفت: این پروژه در بودجه ملی قابل مشاهده است. وی افزود: این بزرگراه با مشارکت شرکت سرمایه گذاری خاتم الاوصیاء، بانک های سپه، مسکن و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) اجرا می شود.
نماینده مردم ساری امیدرود در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به سفر نیکزاد به مازندران و توافق صورت گرفته با استاندار مازندران، مقرر شد طی تفاهم نامه ای این طرح به صورت مشترک بین سه نهاد اجرایی شود. درک در آینده نزدیک
بابای کارنامی احداث این بزرگراه را یکی از مطالبات جدی اهالی استان عنوان کرد. وی ادامه داد: این پروژه یکی از راهکارهایی است که مردم استان می توانند از شرایط راه های ارتباطی و احداث این پروژه به طور مستقیم در سه شهرستان ساری، میاندورود و قمشهر با جمعیت یک میلیون و 500 هزار نفری و به صورت غیر مستقیم بهره مند شوند. در سه شهر لت، بهشهر و برای گلو مفید خواهد بود.
وی با بیان اینکه این بزرگراه در واقع برای استان‌های گلستان و خراسان ارزشمند است، گفت: اعلام کرد: مجمع نمایندگان استان های شمالی گلستان تفاهم نامه ای را بین سه استان خراسان جنوبی، گلستان و مازندران برای استفاده از این محور برای ترانزیتی بین تهران و خراسان پیشنهاد کرده است.

نماینده مردم ساری و اماندرود در مجلس شورای اسلامی گفت: این بزرگراه می تواند کمک بزرگی برای بهره برداری از فرصت بندرامیرآباد در آینده منطقه آزاد تلقی شود.
بابایی کارنامی تاکید کرد: امسال برای اجرای این طرح 180 میلیارد تومان وام در قالب وام های ملی دیده شده است. البته این وام دولتی برای آزادسازی زمین و احداث راه آهن برای اجرای این پروژه است. در غیر این صورت این پروژه از جمله طرح هایی است که باید در قالب سرمایه گذاری مشترک اجرا شود و دولت تنها با توجه به حجم 8 هزار میلیارد تنی این پروژه نمی تواند مستقیم سرمایه گذاری کند.
وی گفت: این برآورد نرخ تورم امروز است و قطعا در آینده با توقف و به تعویق افتادن پروژه، این رقم نسبت به تورم افزایش می یابد و بار مالی سنگینی بر دوش نظام اقتصادی کشور خواهد داشت.
نماینده مردم ساریومیاندرود در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: با عنایت به موارد مطرح شده در تلاش هستیم سرمایه گذار این پروژه را در سال جاری راه اندازی کنیم تا ظرف 4 سال آینده تکمیل و به بهره برداری برسد. “
بابایی کارنامی در پاسخ به این سوال که آیا برای ساخت این بزرگراه عوارض اخذ شده است یا خیر، گفت: بله، از این بزرگراه و همچنین سایر بزرگراه های کشور مانند پردیس، قم و اصفهان عوارض اخذ می شود و متاسفانه استان مازندران تنها است. استان .او در کشوری است که به دلایلی هنوز از بزرگراه استفاده نکرده است.
وی افزود: در واقع در این پروژه باید دو رویکرد را دنبال کنیم، یکی زمینه سازی برای مشارکت سرمایه گذاران در این طرح و دوم اینکه منافع مردم را در این رویکرد ببینیم.
نماینده مردم ساریومیاندورود در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به خبرنگار بلاه در خصوص تعداد پروژه های نیمه تمام در مرکز استان گفت: در حال حاضر مرکز استان 16 پروژه نیمه تمام دارد. پروژه ها. برسیم.
بابایی کارنامی با تشریح وضعیت پروژه های نیمه تمام مرکز استان و اقدامات انجام شده برای اجرای مطلوب آنها در سال جاری تصریح کرد: قرار است امسال جاده تاکام – ساری در دهه فجر به بهره برداری برسد. کارخانه زباله سوز تا پایان تابستان امسال تکمیل و پل بزرگراه جویبار تکمیل و فاز دوم مجموعه ورزشی ماه فرودزک به بهره برداری می رسد.
وی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم 5 کیلومتر باقی مانده از جاده گهرباران و جاده اصلی اسلام آباد به تازه آباد سپاه را تا پایان سال به بهره برداری برسانیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید