اولتیماتوم بزرگ برای راه اندازی کارخانه زباله سوز ساری ظرف 6 ماه آینده


ساعت: 13:36
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۰
کد خبر: 1814646

در بازدید از کارخانه زباله سوز ساری گزارش شد.

سیدابراهیم رئیسی در بازدید از کارخانه نیمه کاره زباله سوز 450 تنی ساری بر راه اندازی آن طی 6 ماه آینده تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی امروز جمعه در بازدید از کارخانه 450 تنی زباله سوز نیمه کاره ساری با ابراز تأسف از تاخیر چند ساله تکمیل و راه اندازی این نیروگاه مهم که ظرفیت تولید سالانه 30 نیروگاه را دارد. 000 مگاوات، طرح ها و پروژه هایی که شایستگی و تصمیم برای تکمیل آنها دارند نباید گرفتار و متوقف شوند، بلکه باید با تلاش و اراده مضاعف این گونه طرح ها را اجرا کرد.

رئیس جمهور زباله ها را یکی از معضلات استان های مختلف به ویژه استان مازندران دانست و گفت: راه اندازی و تکمیل پروژه ها و پروژه های مرتبط با پسماندهای مربوط به زندگی روزمره مردم نباید به تأخیر بیفتد زیرا باعث ایجاد مشکل و دلزدگی مردم می شود.

رئیسی همچنین به معاون اول مدیرکل دستور داد تا پایان سال مشکلات زباله سوزها برطرف شود.

کارخانه زباله سوز ساری که ساخت آن از سال 88 آغاز شد، در حال حاضر 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و 87 درصد تجهیزات آن خریداری و آماده نصب است.

روند ساخت این نیروگاه طی سه سال اخیر با پیگیری های فشرده استانی شدت یافته و تعدادی از مسئولان کشوری در سال گذشته از این پروژه بازدید کرده اند.

حمل 14 ساله زباله از شهر ساری به سایر مناطق علاوه بر ایجاد مشکلات زیست محیطی هزینه های هنگفتی را برای حمل و نقل به شهرداری ساری تحمیل کرده است.

کارخانه زباله سوز 450 تنی ساری یکی از مصوبات دهمین سفر استانی دولت بود که با پیش بینی 30 میلیون دلار ارز و 300 میلیارد ریال وام ریالی به تصویب رسید و قرار بود تا پایان سال جاری تکمیل شود. همان دولت، اما به دلایل فنی. کمبود اعتبار و مخالفت های زیست محیطی تا سال 1994 دست نخورده باقی ماند.

تلاش ها و اقدامات انجام شده در دولت یازدهم و دوازدهم منجر به افتتاح این پروژه نشد و با وجود تامین اعتبار از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه، این پروژه به بهره برداری نرسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید