دستورالعمل های صندوق بیمه کشاورزی را ظرف یک ماه آینده در دستور کار مجلس اصلاح و تسهیل می کند

زمان: 19:40
منتشر شده در: 1400/07/28
کد خبر: 1777896

رئیس کمیته کشاورزی مجلس شورای اسلامی در مجلس از اصلاح و تسهیل قوانین صندوق بیمه کشاورزان خبر داد تا صندوق بیمه با این قوانین مطابقت داشته باشد: «این موضوع تا یک ماه آینده نظارت و اعلام می شود. به “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته شیرازه ، در شرایط کنونی که هر روز وضعیت اقتصادی رو به وخامت می رود و توده مردم کوچکتر می شود ، خشکسالی های پی در پی آسیب های زیادی به بخش کشاورزی کشور وارد کرده است ، به نظر می رسد که دولت و پارلمان باید اصلاح قوانین را در نظر بگیرد که نه تنها به مردم کمک نمی کند ، بلکه مانع بزرگی برای معیشت و اقتصاد کشور است.

دستورالعملی که درمان نیست ، بلکه درد بزرگی برای کشاورزانی است که آن را از جیب خود بیرون می آورند و به خودشان برمی گردانند.

اوایل هفته جاری ، گزارشی در یکی از سایت های خبری شیراز از شکایات و نارضایتی کشاورزان از صندوق بیمه کشاورزی و عدم پرداخت خسارت ناشی از خشکسالی به برخی از کشاورزان منطقه مرودشت شرقی خبر داد. با کشاورزان در مورد مشکلات و مطالباتشان مبنی بر عدم پرداخت غرامت صحبت کردیم و سپس به سراغ پیمان پژشکی ، رئیس صندوق بیمه کشاورزی فارس رفتیم.

اگرچه پزشک معتقد بود کشاورزان معترض به دلایل قانونی و کارشناسی خسارت دریافت نخواهند کرد ، اما سید جعفر حسینی معتقد بود که دستورالعمل های دقیق صندوق بیمه باید برای رسیدگی به این موضوع توسط مجلس دنبال و اصلاح شود.

مشکلی که نه تنها استان فارس ، بلکه 4 میلیون نفری را که از بخش کشاورزی کشور بهره برداری می کردند ، تحت تأثیر قرار داد ، باعث شد تنها 1.2 میلیون نفر به بیمه محصولات خود تشویق شوند ، اگرچه برخی از روش پرداخت ناراضی بودند.

در این گزارش ، به منظور ردیابی موضوع و اطلاع از احتمال اصلاح دستورالعمل صندوق بیمه توسط مجلس ، به سراغ محمدجواد عسکری ، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی رفتیم.

عسکری در این زمینه گفت: بودجه ای 1400 در نظر گرفته شده است که مبلغ مناسبی را برای حمایت از آسیب دیدگان بخش کشاورزی که شامل بیمه محصولات کشاورزی نیز می شود ، در نظر بگیریم.

وی گفت: در چند روز گذشته طی جلسه ای که با رئیس صندوق بیمه کشاورزی کشور ، معاون بانک کشاورزی و … برگزار شد ، همه را ملزم به پرداخت خسارت بیمه ای کردیم. ما تلاش می کنیم محیطی را ایجاد کنیم که در آن بیمه گذاران محصولات کشاورزی سهل انگار بتوانند محصولات خود را بیمه کنند تا در صورت بروز اتفاقی برای محصولات آنها بتوانند به راحتی غرامت دریافت کنند.

خبرنگار شیرازه همچنین با بیان اینکه دستورالعملی در صندوق بیمه داریم که مانع از اعمال حق قانونی کشاورز می شود ، از او پرسید آیا می توان این دستورالعمل ها را در مجلس رعایت و اصلاح کرد؟ و مجلس در این زمینه چه اقداماتی انجام داده است؟

نماینده مردم شهرهای زرین داش در مجلس با اعلام خبری مبنی بر اصلاح و تسهیل قوانین صندوق بیمه کشاورزی به گونه ای که صندوق بیمه با این قوانین مطابقت داشته باشد ، گفت: این موضوع در آینده پیگیری و اعلام می شود. ماه ”

وی در پایان به کمیته کشاورزی گفت: ما در تلاش هستیم تا به کشاورزانی که در سالهای گذشته آسیب دیده اند و غرامت دریافت نکرده اند جبران کنیم تا کشاورزان بتوانند دستمزد خود را دریافت کنند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید