هشدار صندوق بین المللی پول درباره اقتصاد اوکراین/ توافقنامه صلح اوکراین و روسیه ظرف یک تا دو هفته آینده امضا می شود

در ادامه این گزارش می توانید لحظه به لحظه پیشرفت در اوکراین را دنبال کنید:


06:11 اقتصاد اوکراین در حال فروپاشی است

صندوق بین المللی پول (IMF) هشدار داده است که در حالی که دولت اوکراین هنوز کارآمد است و سیستم بانکی آن باثبات است، حمله نظامی روسیه این کشور را وارد یک رکود بی سابقه می کند.

بر اساس برآوردهای این سازمان بزرگ اقتصادی جهانی، اگر فرض شود که درگیری بلافاصله پایان یابد، تولید ناخالص داخلی اوکراین در سال 2022 حداقل 10 درصد کاهش خواهد یافت.

با این حال، اگر درگیری ها مانند جنگ های لبنان، عراق، سوریه یا یمن ادامه یابد، این کاهش بین 25 تا 35 درصد خواهد بود.


04:28 توافقنامه صلح اوکراین و روسیه یک تا دو هفته دیگر امضا می شود

مشاور رئیس جمهور اوکراین، الکسی آریستویچ، روز دوشنبه گفت که توافقنامه صلح بین روسیه و اوکراین می تواند در اسرع وقت به دست آید. وی خاطرنشان کرد: حداکثر یک تا دو هفته دیگر این اتفاق می افتد.

وی افزود: “من فکر می کنم ما باید حداکثر در اوایل ماه مه به توافق صلح برسیم و شاید خیلی زود … یا با خروج نیروها، پیمان صلح تا یک یا دو هفته دیگر امضا شود … یا در پایان ماه مه. “»


02:04 کیف تروریست های داعش را از سوریه جذب می کند

معاون وزیر امور خارجه اوکراین و روسیه تا یک یا دو هفته دیگر توافقنامه صلح امضا می‌کنند وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید کیف از غرب برای جذب جنگجویان از داعش و دیگر سازمان‌های تروریستی در خاورمیانه برای انتقام از روس‌ها استفاده می‌کند.


انهدام 145 پهپاد و 1300 تانک اوکراینی

ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: نیروهای روسی 145 پهپاد و 1300 تانک، 124 سامانه موشکی متعدد، 500 قبضه توپ و بیش از 1000 خودرو متعلق به ارتش اوکراین را طی یک عملیات نظامی ویژه منهدم کردند.

وی افزود: در این عملیات ویژه 145 پهپاد، 1298 دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی رزمی، 124 مجتمع موشکی، 469 قبضه توپ و خمپاره و همچنین 1047 دستگاه خودروی ویژه نیروهای مسلح اوکراین منهدم شد.


23:00 کرملین: کیف درخواست ملاقات یا ارتباط با پوتین نکرده است

سخنگوی کرملین گفت کیف درخواست ملاقات با زلنسکی نکرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید