رئیس صندوق بین المللی پول نسبت به احتمال وقوع جنگ سرد جدید هشدار داد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول در گفت‌وگو با یک روزنامه آمریکایی درباره خطرات رقابت چین و آمریکا برای اقتصاد جهانی و احتمال وقوع یک جنگ سرد جدید به دلیل رویارویی این دو کشور در جهان هشدار داد. جهان

جورجیوا در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست گفت: رویارویی آمریکا و چین منجر به تقسیم اقتصاد جهان به بلوک های متضاد می شود که می تواند جنگ سرد جدیدی را ایجاد کند.

رئیس صندوق بین‌المللی پول گفت: من نگران بدتر شدن فروپاشی اقتصاد جهانی هستم. در نتیجه این روند، ممکن است در نهایت به دنیای فقیرتر و کمتر امن‌تر تبدیل شویم.

جورجیوا که اصالتا اهل بلغارستان است، تاکید کرد: «من اولین جنگ سرد را در آن سوی پرده آهنین زندگی کردم. و البته شرایط جنگ سرد اکنون ایجاد شده است. وارد شدن به جنگ سرد دوم برای نسلی دیگر بسیار غیرمسئولانه است.”

وی در ادامه هشدار خود، تعرفه های تجاری که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا بر واردات چین اعمال کرد را مضر می داند و توضیح می دهد: بررسی دقیق اقدامات و عواقبی که ممکن است در قالب اقدام متقابل ایجاد شود، مهم است. بیایید اندازه گیری کنیم، زیرا هنگامی که غول چراغ جادو از لامپ خارج شود، بازگرداندن آن دشوار خواهد بود.”
به گزارش رویترز، دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده ماه ها را صرف بررسی راه هایی برای کاهش هزینه های تعرفه بر کالاهای چینی کرده است تا بتواند تورم را کاهش دهد.
منابع آگاه در ماه اوت به رویترز گفتند، تمرین‌های نظامی چین در اطراف جزیره تایوان مقامات دولت بایدن را بر آن داشته است تا نظر خود را در مورد حذف برخی از تعرفه‌ها علیه واردات چین یا وضع تعرفه‌های جدید علیه پکن تغییر دهند.

روابط چین و ایالات متحده، به عنوان دو اقتصاد بزرگ جهان، در سال های اخیر به دلیل مسائلی مانند تعرفه های گمرکی بر کالاهای وارداتی، موضوع تایوان، مالکیت معنوی، امنیت سایبری، حذف خودمختاری هنگ کنگ و مبدا تیره شده است. Covid-19، در میان دیگران.

دیدگاهتان را بنویسید