آژانس بین المللی انرژی نسبت به کمبود گاز در اروپا در سال 2023 هشدار داد


ساعت: 20:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۱
کد خبر: 1917515

آژانس بین المللی انرژی امروز اعلام کرد که اتحادیه اروپا گاز کافی برای دیدن آن در زمستان آینده دارد، اما در سال آینده با کمبود گاز مواجه خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رویترز، آژانس بین المللی انرژی امروز اعلام کرد که اتحادیه اروپا گاز کافی برای عبور از زمستان امسال را دارد، اما در صورت کاهش بیشتر واردات گاز از روسیه، سال آینده با کمبود گاز مواجه خواهد شد.

این آژانس از دولت های اروپایی خواست تا اقدامات خود را برای صرفه جویی در مصرف انرژی و توسعه تولید انرژی از منابع انرژی تجدیدپذیر تسریع کنند.

با وجود کاهش واردات گاز از روسیه در سال جاری، کشورهای اروپایی با پر کردن ذخایر گاز توانستند از بحران شدید کمبود گاز جلوگیری کنند.

البته این مشکل به لطف گرمتر از حد معمول هوا و بالا بودن قیمت گاز حاصل شد که باعث کاهش مصرف شد. اما سال آینده اروپا ممکن است با شرایط سخت تری در زمینه تامین انرژی مواجه شود.

آژانس بین‌المللی انرژی می‌گوید: اگر روسیه سطح پایین صادرات گاز خود به اروپا را کاهش دهد و تقاضای گاز چین در سال آینده افزایش یابد، اتحادیه اروپا در سال 2023 با 27 میلیارد متر مکعب کمبود گاز مواجه خواهد شد.

اروپا در سال 2021 412 میلیارد متر مکعب گاز مصرف کرده است.

فاتح بیرول، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی می‌گوید که این یک چالش بزرگ برای اروپا است.

دیدگاهتان را بنویسید