پیش‌بینی ناامیدکننده رشد اقتصاد جهانی از سوی صندوق بین‌المللی پول


ساعت: 17:52
تاریخ انتشار: 25.08.1401
کد خبر: 1911521

صندوق بین المللی پول اعلام کرد تورم بالا رشد اقتصاد جهانی را در سال 2023 کند خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش راشاتودی، صندوق بین المللی پول پیش بینی خود از رشد اقتصاد جهانی را کاهش داد و در گزارش خود پیش از نشست گروه 20 اعلام کرد که چشم انداز تیره ای را برای اقتصاد جهان می بیند.

صندوق بین المللی پول از ژانویه پیش بینی خود را برای رشد اقتصاد جهانی در سال 2023 به تدریج کاهش داده است. این صندوق در ابتدای سال رشد 3.8 درصدی را برای سال 2023 پیش بینی کرده بود، اما اکنون این رقم را به 2.7 درصد کاهش داده است.

صندوق بین المللی پول اعلام کرده است که انتظار دارد کشورهایی که مجموعا یک سوم تولید ناخالص داخلی جهان را به خود اختصاص می دهند، در مقطعی از سال جاری یا سال آینده رشد اقتصادی منفی را تجربه کنند.

کارشناسان صندوق بین المللی پول هشدار داده اند که به دلیل درگیری نظامی روسیه و اوکراین و تورم بالا، به احتمال 25 درصد شاهد رشد اقتصادی جهانی زیر 2 درصد خواهیم بود.

این صندوق در گزارش خود اعلام کرد در ماه های اخیر شاخص خرید مدیران در کشورهای گروه 20 به طور پیوسته در حال کاهش بوده است.

تریگو گودموندسون، یکی از کارشناسان بخش تحقیقات صندوق بین‌المللی پول می‌گوید: چالش‌های پیش روی اقتصاد جهانی بسیار بزرگ است و شاخص‌های اقتصادی را در برابر چالش‌های بعدی ضعیف می‌کند.

صندوق بین المللی پول اعلام کرده است که بحران هزینه های زندگی ناشی از افزایش قیمت مواد غذایی و انرژی، مصرف کنندگان را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است.

دیدگاهتان را بنویسید