احتمال وقوع حوادث خطرناک تری نسبت به سال های 1996 و 1998 وجود دارد

احتمال وقوع حوادث خطرناک تری نسبت به سال های 1996 و 1998 وجود دارد

روز جدید : شاید در 44 سالی که از انقلاب اسلامی می گذرد، این همه دغدغه گرانی و له شدن تورم را ندیده باشیم. اکنون میلیون‌ها ایرانی به دلیل سیاست‌های اشتباهی که دولت‌ها چندین دهه دنبال می‌کنند، نمی‌دانند چگونه برای آینده خود برنامه‌ریزی کنند. سیاست های مالی و پولی دولت همچنان جواب نمی دهد و به گفته کاسم ساعدی، سخنگوی دشت آزادگان و هویزه، آنچه از دولت سیزدهم انتظار می رفت محقق نشده و باید تیم اقتصادی دولت را ضعیف فرض کنیم. .

ساعدی می گوید: متأسفانه مجموعه اقتصادی دولت اصلی نه محتوایی متناسب با شرایط کشور ایجاد کرده و نه راهکارهایی که اتخاذ می کند برای حمایت از همه اقشار مردم منطقی است. راهکارهایی که برخی از وزرا و تیم اقتصادی دولت سیزدهم در پیش گرفته اند بیشتر نشان می دهد که مواضع خود را مدنظر قرار داده اند، گویی در این تصمیم گیری ها قشر ضعیف و برخی از اقشار متوسط ​​نادیده گرفته شده اند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: وقتی دولت می خواهد قانون، آیین نامه و روشی اتخاذ کند باید به کل جامعه نگاه کند نه اینکه تحت تاثیر جایگاه خود قرار بگیرد و تصمیم بگیرد. این روند باعث نگرانی مردم شده است، زیرا دیگر نمی توان قیمت ها را با ماه قبل مقایسه کرد، اما هنوز باید ببینیم که تفاوت آنها با روز قبل چقدر است.

یکی از اعضای خانه استانداری خوزستان گفت: چند برابر شدن قیمت ها حتی برای مدت کوتاه کافی است تا بفهمیم بازار رها شده و خبری از نظارت بر بازار و حقوق مصرف کننده نیست. وقتی نظارت از بین می رود و تورم رخ می دهد، انباشته ها به طور طبیعی این فرصت را دارند که کار خود را انجام دهند.

ساعدی با گلایه از پایین بودن دستمزد کارکنان گفت: آیا واقعا دستمزدهای فعلی با تورم متناسب است؟ آیا حق مظلوم ادا شده است؟ آیا دولت در تامین کالاهای اساسی مردم موفق است؟ آیا یک معلم و یک کارگر می توانند هزینه های بالای زندگی را به صورت ماهیانه تامین کنند؟ افرادی که تحت پوشش نهادها و سازمان ها هستند یا به دلایلی از کار محروم می شوند چه باید بکنند؟

وی افزود: نارضایتی عمومی در بین مردم در حال شکل گیری است و متاسفانه تیم اقتصادی دولت منسجم نیست. مردم به عرضه نان، برنج و روغن مشغولند. کالاهایی که جزئی از زندگی روزمره آنهاست. آستانه تحمل مردم پایین آمده است و دولت مجبور نیست مردم را آزمایش کند تا ببیند چه واکنشی نشان می دهد. این روند منطبق بر نظام نیست و دشمنان ما چه در داخل و چه در خارج مراقب چنین شرایطی هستند.

این چهره اصولگرای مجلس در پاسخ به این سوال که آیا ادامه روند فعلی می تواند منجر به اتفاقاتی مانند دی ماه 96 و آبان 98 شود؟ وی گفت: دولت باید بداند که ما مردمی خوب و وفادار به نظام هستیم و ظرفیت و آستانه تحمل مردم محدود است. عدم نظارت مدیریت می تواند منجر به حوادثی مانند سال 96 و 98 شود و با تهدید معیشت و معیشت مردم می تواند خطر جدی تری باشد. به همین دلیل از آقای رئیسی و تیمش می‌خواهم که دیگر نگران مردم نباشند و به خواسته درست آنها که حل مشکلات معیشتی است توجه ویژه داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید