احتمال وقوع شورش در افغانستان وجود دارد


ساعت: 15:51
تاریخ انتشار: 1401/06/16
کد خبر: 1895860

سخنگوی طالبان گفت: احتمال وقوع شورش در افغانستان وجود دارد و طالبان تمام تلاش خود را برای جلوگیری از آن به کار می گیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کنفرانس پژوهشی با عنوان “وضعیت کنونی کشور، فرصت ها و چالش ها” با حضور مقامات ارشد طالبان، پژوهشگران، استادان و دانشجویان در دانشگاه کابل برگزار شد.

در این کنفرانس عبدالباکی حقانی سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان به نقش نهادهای آموزشی در حل مشکلات و چالش های کشور پرداخت و گفت: مجاهدین در افغانستان بیش از چهار دهه است که برای حفظ اسلامی خود می جنگند. و ارزش‌های ملی را به دست آوردند و توانستند استقلال خود را به دست بیاورند.» پیروزی مایه افتخار است.

وی افزود: اما حتی پس از اعلام استقلال نیز مردم با چالش ها و مشکلاتی مواجه هستند و نقش نهادهای آموزشی و هیات علمی در کشور در حل این مشکلات مهم است.

وی افزود که برای تحکیم پایه های این نظام و حل مشکلات اقتصادی، لازم است نهادهای آموزشی کشور با تربیت نیروهای جوان و بهره مندی از منابع معدنی افغانستان را به خودکفایی برسانند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در این کنفرانس در دانشگاه کابل گفت: احتمال وقوع شورش در کشور وجود دارد و طالبان تمام تلاش خود را برای جلوگیری از آن به کار می گیرند.

وی از مردم خواست تا برای تقویت پایه های نظام با حکومت همکاری کنند تا چالش ها و مشکلات افغانستان حل شود.

وی افزود: بعد از جنگ در افغانستان چالش ها و فرصت های زیادی وجود دارد که با همکاری و تلاش مشترک نظام و مردم قابل پیشبرد و توسعه است.

همچنان در این کنفرانس داکتر اسامه عزیز رییس پوهنتون کابل در مورد ارزش فعالیت های علمی و پژوهشی موسسات آموزشی در حل مشکلات جامعه صحبت کرد.

در این همایش تعدادی از حقوقدانان، پژوهشگران و اساتید دانشگاه نیز به سخنرانی و ارائه راهکارهایی در خصوص حکومت اسلامی و نقش شهروندان در نظام پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید