احتمال وقوع سیلاب محلی در مازندران وجود دارد

مدیرکل مدیریت بحران مازندران:

مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: با توجه به بارش‌های رگباری عصر امروز در استان مازندران وقوع سیلاب‌های محلی و رانش زمین محتمل است.



به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حسینعلی محمدی با اشاره به در پیش بودن بارش های رگباری در مازندران، اظهار داشت: بر اساس پیش بینی هواشناسی استان با تقویت جریان‌های خُنک و مرطوب شمالی و عبور امواج در تراز میانی جو از عصر امروز تا صبح فردا، بارندگی، وزش باد شدید موقتی، رعد و برق، کاهش دما و احتمال تگرگ و مه گرفتگی را در استان شاهدخواهیم بود.

وی ادامه داد: در این مدت سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، وزش باد شدید موقتی، وقوع صاعقه، کاهش دید، ریزش سنگ، اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی بویژه در جاده‌های کندوان و هراز، احتمال خسارت به تابلو‌ها و سازه‌های موقتی و کم مقاوم دور از انتظار نیست.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: نیرو‌های خدماتی و امدادی استان با تمام تجهیزات آماده خدمات رسانی در صورت وقوع سیلاب احتمالی هستند.

وی با تأکید به رانندگان به رعایت جوانب احتیاط هنگام تردد در جاده‌های استان به ویژه در محور‌های کوهستانی و رعایت نکات ایمنی هنگام تردد شبانه به کوهنوردان و طبیعت گردان توصیه کرد: از صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی و تردد و برپایی چادر و اقامت در فضا‌های باز جدا خودداری و دامداران هم، دام‌های خود را به دور از حاشیه رودخانه ها، دهانه مسیل ها، نقاط مرتفع، فضای باز و در مناطق امن نگهداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران تصریح کرد: شهرداران در این مدت نسبت به پاکسازی جوی‌ها و کانال‌های هدایت آب‌های سطحی و نیز بازدید و مقاوم سازی داربست‌ها، سازه‌های موقت، تابلو‌ها و بیلیبورد‌های تبلیغاتی سطح شهر‌ها اقدام کنند.




آیا این خبر مفید بود؟



دیدگاهتان را بنویسید