برآورد 200 میلی متر بارندگی در 11 حوضه آبریز و احتمال وقوع سیلاب در هفته آینده

ساعت: 12:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۲
کد خبر: 1800000

بارندگی در این هفته و هفته منتهی به 10 بهمن برای تعدادی از حوضه های اصلی و فرعی 200 میلی متری پیش بینی می شود که در برخی از این حوضه ها منجر به جاری شدن سیل خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مؤسسه تحقیقات آب وزارت نیرو پیش بینی بارش های هفته پایانی آذرماه در کشور را منتشر کرد.

بر اساس گزارش این هفته، در غرب، جنوب غرب و برخی مناطق در شمال کشور بارش پیش بینی می شود.

همچنین بر اساس پیش بینی بارش در هفته منتهی به 3 بهمن ماه در اکثر نقاط کشور به ویژه در نیمه جنوبی و شرقی کشور بارش پیش بینی می شود، بنابراین در کارون بزرگ، زهره، مند، کاریان، طشک، حوضه بختان. مهارلو، کویر ابرگو سیرجان، کول مهران، کویر لوت، هامون هیرمند و سداژ بندرعباس ممکن است با خطر سیلاب مرتبط باشند.

در هفته جاری بیشترین بارندگی در حوزه خلیج فارس و عمان با حداکثر 89 میلی متر و میانگین 7 میلی متر و پس از آن حوضه آبریز دریاچه ارومیه با حداکثر 84 میلی متر و میانگین بارندگی 17 میلی متر در رده های بعدی قرار دارد. .

حداکثر بارش در حوضه دریای خزر در هفته جاری 65 میلی متر و میانگین بارش 9 میلی متر و همچنین در حوضه آبریز فلات مرکزی حداکثر 38 میلی متر و میانگین بارش 2 میلی متر خواهد بود.

در هفته جاری دو حوضه آبریز کرکم و مرز شرقی میانگین بارندگی ندارند اما حداکثر بارندگی در آنها به ترتیب 3 و 2 میلی متر است.

مرحله دوم حوضه های آبریز هامون و تزم، هامون و هیرمند، بندرعباس سدی و رودخانه های بلوچستان بدون بارش هستند.

بارندگی در هفته منتهی به 10 بهمن (هفته آینده) بهتر از هفته جاری خواهد بود زیرا دو حوضه آبریز اصلی خلیج فارس و دریای عمان و فلات مرکزی 200 میلی متر بارندگی خواهند داشت.

عمده حوضه های آبریز در مرز شرقی و دریاچه ارومیه در هفته منتهی به 10 بهمن ماه، حداکثر بارندگی به ترتیب 148 و 108 میلی متر خواهد بود.

وضعیت بارش در حوضه آبریز دریای خزر در هفته منتهی به 3 بهمن به گونه ای است که حداکثر بارش به 88 میلی متر و میانگین بارش ها به 21 میلی متر می رسد.

حوضه آبخیز قره‌کم حداکثر 85 میلی‌متر با میانگین بارندگی 18 میلی‌متر خواهد داشت.

در هفته قبل از اول باخمان (هفته آینده) یازده حوضه آبریز در دو سطح 200 میلی متر و در 9 حوضه آبریز 4 منطقه کارون بزرگ، زهره جراحی و فلات جنوبی، مرکزی و شرقی بارندگی خواهند داشت. و همچنین زاینده رود بارش 200 میلی متری پیش بینی می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید