کمبود اعتبار مانع از اتمام به موقع پروژه های حوضه آبریز زنجان می شود/ توزیع سیلاب در شهرستان ابر در مراحل پایانی تکمیل است.


ساعت: 15:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۲
کد خبر: 1815183

معاون مدیریت آب اداره کل منابع طبیعی استان زنجان:

معاون اداره کل منابع طبیعی استان زنجان کمبود اعتبار را مهمترین دلیل تاخیر در تکمیل پروژه های آبخیزداری عنوان کرد و گفت: با تخصیص 4 میلیارد تن برای پروژه سیلاب، این پروژه در مرحله نهایی قرار دارد. مراحل تکمیل

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جعفر بیات در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به اینکه پروژه حوضه آبریز چهرآباد زنجان به چند دلیل عمده نتوانست پیشرفت قابل قبولی داشته باشد، گفت: اوایل سال جاری به دلیل کمبود سیمان در بازار، تحویل آن با مشکل مواجه شد و همین موضوع باعث ساخت و ساز شد. ابزار را متوقف کنید

وی با اشاره به اینکه سال آبی 1399-1400 یکی از خشک ترین سال های 50 دهه اخیر است، افزود: کمبود آب در سایت منجر به کمبود آب پس از خاکریزی شده و عملاً کار متوقف شده است. قطعی برق در تابستان این امر نیز تامین آب از چاه های محل پروژه را با مشکل مواجه می کند.

قائم مقام اداره کل مدیریت منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به اینکه 10 پروژه آبخیزداری دیگر در استان در حال اجراست، گفت: پروژه چهرآباد در سال 97 راه اندازی شد و تا پایان 11 متر ارتفاع سد آن افزایش یافته است. در خرداد 1401 این پروژه تکمیل و به بهره برداری می رسد.

وی مهمترین عاملی که پروژه های آبخیزداری زنجان را به کندی پیش برد کمبود اعتبارات کافی عنوان کرد.

بیات همچنین با اشاره به پروژه های توزیع سیلاب شهری بیان کرد: پروژه دو اسب در زنجان در سال های اخیر آغاز شده و نیمه تمام مانده است اما ادامه پروژه نیازمند تامین اعتبار است.

وی با اشاره به اینکه پروژه توزیع سیلاب در شهرستان ابر در مراحل پایانی تکمیل قرار دارد، گفت: با اعطای وام 4 میلیارد دلاری برای این پروژه در سال جاری، این پروژه در ماه های آینده تکمیل و به بهره برداری کامل می رسد. .

معاون اداره منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه طرح توزیع سیلاب شهری در شهرهای ابهر، ماهنشان، هدبنده و سایر شهرستان ها در حال اجراست، گفت: کنترل سیلاب شهری حتی پس از اجرای طرح های مدیریت شهری در اولویت قرار دارد.حوضه های آبریزی که دارای شرایط بحرانی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید