130 هکتار گندم و جو در شرایط عادی در پاییز کشت می شود / میزان کشت در 2 شهر از حوضه آبریز زاینده رود بسیار کاهش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عسگر رستمی به خبرنگار صاحب نیوز گفت: سال برداشت در بیشتر نقاط کشور از جمله اصفهان از مهرماه محاسبه می شود ، محصولات کاشته شده در پاییز شامل گندم ، جو ، کلزا ، پیاز ، یونجه و سایر محصولات است که در سقوط

معاون بهبود تولیدات گیاهی در سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: کشت گندم و جو در استان غالب است که در پاییز در اکثر نقاط استان و در اقلیم های مختلف کشت می شود. در استان اصفهان ، آب و هوای گرم شامل آران و بیدول ، کاشان و اردستان است. و آب و هوای سرد شامل فریدن ، داران ، فریدونشهر و بوئین میانداش است.

* کشت پاییزه در بیشتر مناطق استان تا پایان آبان به پایان می رسد

رستمی گفت: مناطق سردسیر معمولاً زودتر کشت می شوند و تا پایان آبان در اکثر مناطق استان ، کشت پاییزه به پایان می رسد و در صورت عادی بودن شرایط کشت ، در پاییز حدود 3000 هکتار گندم و جو ، حدود 5000 مورد کشت می کنیم. هکتار. “گندم و جو ریخته و بقیه آبیاری می شود.

وی با اشاره به اینکه مناطق بارانی استان در غرب و قسمتی از جنوب استان مانند سمیرم ، فریدان ، بوئین میانداش ، فریدونشهر و چادگان واقع شده است ، افزود: از جمله اقدامات ما بهبود گندم و جو و کودهای شیمیایی “ما تا آنجا که می توانیم ارائه کرده ایم و آنها را به واسطه ها در سطح شهرستان و شهرستان ارائه کرده ایم.

عسگر رستمی با بیان اینکه بذرهای اصلاح شده عملکرد خوبی در واحد سطح دارند ، اذعان کرد: کشاورزان می توانند به اندازه نیاز خود از مراکز واسطه و جهاد کشاورزی ما ، بذر گندم و جو و کودهای شیمیایی مورد نیاز خود دیدن کنند. به

این مقام مسئول تصریح کرد: بخشی از مزارع ما با گندم و جو کشاورزان کشت می شود ، تحت نام مزارع بذر کشت می شود ، ما این مزارع و بذرهای بدست آمده از این مزارع را برای بذر استان در سال آینده مشاهده و نظارت می کنیم. ” و گاهی اوقات ما در خارج از روستا آماده می شویم.

رستمی خاطرنشان کرد: در زمینه کشاورزی کارشناسان ما در جهاد کشاورزی تنظیم ماشین آلات کاشت و آماده سازی بستر برای کاشت کشاورزان را کنترل می کنند ، کشت های مختلف توسط جهاد کشاورزی کنترل می شود.

وی افزود: از کشاورزان می خواهم که با نظر کارشناسان کشاورزی محصولات خود را پرورش دهند ، حتماً نکات کارشناسی را رعایت کرده و بذرهایی را که کشاورز می خواهد از محصول سال گذشته در برابر بیماریهای گیاهی استفاده کند ، ضد عفونی کنند.

عسگر رستمی گفت: به کشاورزان توصیه می کنیم بیمه کشاورزی را فراموش نکنند و سطح کاشت خود را بیمه کنند تا در صورت بروز مشکل در طول فصل بتوانند از طریق بیمه کمک مالی دریافت کنند.

* حدود 3 شهر در حوضه آبریز زاینده رود واقع شده اند

وی گفت: در 4 شهر استان حدود 3 شهر در حوضه آبریز زایان رود واقع شده اند و منبع اصلی آب کشاورزی این منطقه رودخانه زایاندرود است که وضعیت بارندگی و کمبود آب در رودخانه در صورت شرایط یکسان است. سطح کشت ما ، به ویژه در حوضه آبریز رودخانه زایند ، کاهش می یابد.

معاون سازمان کشاورزی جهاد اصفهان برای بهبود تولید محصولات زراعی گفت: البته این کاهش سطح ، نقطه مثبت و خوبی برای استان نخواهد بود ، امیدواریم بارندگی های زمستانی خوب باشد ، به طوری که کشاورزان که قصد بارندگی دارند ، بتوانند باران با خیال راحت رشد می کند

این مقام مسئول با اشاره به اینکه درصد بالایی از محصولات پاییزه به آب رودخانه ها بستگی دارد ، گفت: به کشاورزان توصیه می کنم باران را باران کنند تا باران پاییزی در اواخر پاییز همراه با بارندگی رخ دهد تا از بارندگی بهینه استفاده کنند.

رستمی گفت: “ما نمی توانیم محصولات متنوعی در پاییز داشته باشیم. ما به کشاورز توصیه می کنیم که سطح زیر محصولاتی را که قصد دارد در پاییز بکاراند ، در رابطه با منبع قابل اطمینان آب اندازه گیری کند و با این ایده رفتار نکند. شما باید کشاورزی کنید تا آب رودخانه باز شود. “

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید