برای ضدانقلاب با دهن خود از زاینده رود آب بخواهید / دولت برای احیای زاینده رود هر کاری کرد

ساعت: 14:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۸
کد خبر: 1785508

جامعه اصیل چند هزار نفری و کشاورز اصفهانی؛

با ادامه خشکسالی زاینده رود، امروز چندین هزار کشاورز اصفهانی و مردم آن استان اجتماع آرامی را در کنار پل خواجو در بستر خشک زاینده رود تشکیل داده اند تا توجه مسئولان را به ضرورت احیای رودخانه جلب کنند. زاینده رود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صاحب نیوز ؛ پس از تداوم وضعیت خشکسالی در زاینده رود، امروز بار دیگر کشاورزان اصفهانی به همراه تعدادی دیگر از مردم استان اقدام به برگزاری مراسم اجتماعی آبرومندانه کردند. تجمع در بستر خشک رودخانه زاینده رود در نزدیکی پل کاجو.

درخواست کلکسیونرها حل مشکل خشک شدن زاینده رود و جریان رودخانه زند بود که از سال 1379 به دلیل تصمیمات خودسرانه و غیرمنطقی کارکنان وقت، خشکسالی و ازدحام رودخانه که کارکنان را مجبور به بی آبی شدید کرده بود. برای مسدود کردن خروجی سد چادگان که برای ذخیره آب شرب استفاده می شود.

85ab241f fba7 45eb 9691 3cf9882734b7 خبر خاکستری

در این سال ها که زاینده رود خشک شد، گهگاه آب به روی کشاورزان باز شد و به رودخانه سرازیر شد، اما امسال به دلیل خشکسالی بی سابقه و کاهش شدید عمق آب سد، این امر محقق نشد. برای کشاورزان اصفهان و شهرهای اطراف که تنها امرار معاششان کشاورزی با آب زاینده رود بود، با مشکلات زیادی روبرو هستند.

علاوه بر خسارت خشکسالی زاینده رود به بخش کشاورزی استان، پدیده غرق شدن آب نیز این استان را تهدید کرده و هم اکنون شاهد این پدیده خطرناک در سراسر اصفهان هستیم.

راهپیمایی احیای زاینده رود که بیش از یک هفته است توسط کشاورزان شرق اصفهان آغاز شده بود، چند روز پیش علی اکبر محرابیان وزیر نیرو را به اصفهان آورد. وی به کشاورزان قول داد که به این موضوع ادامه دهند.

اگرچه این دومین مرحله از تجمع کشاورزان و اهالی اصفهان در اعتراض به عدم احیای زاینده رودی است که زندگی و معیشت بسیاری از مردم استان به آن وابسته است، اما این بار دولت تمام تلاش خود را برای رسیدگی به این موضوع انجام داده است. مشکل جبران شکست وعده های دولت های گذشته.

4901ea83 dc12 4823 98b5 8f11ef9568a6 خبر خاکستری

از سوی دیگر اصفهانی ها نمایشگاه اسن را به آبرومندانه ترین شکل ممکن برگزار کردند، جامعه ای که به دست خود کشاورزان زحمتکش و زحمتکش سازماندهی شده بود و با کمال نجابت، با حفظ آرامش و ادب، سعی در ابراز دل و جان داشتند. اعتراض مسئولین می دانند

با وجود تلاش عناصر معاند و رسانه های ضدانقلاب برای تبدیل اعتراض امروز مردم اصفهان به مسائل سیاسی، مردم این استان تنها به موضوع زاینده رود روی آوردند و با سوء استفاده از این موضوع، ضدانقلاب را ناامید کردند. انجمن. شعارهای امروز با احترام به مردم استان های دیگر از جمله کشاورزان استان های همجوار همراه بود و مردم با شعارهایی چون زاینده رود حق مسلم ما و زاینده رود حق هر اصفهانی فقط دنبال زندار روان بودند. رودخانه. .

پس از اعتراضات، رئیس جمهور به معاون اول خود دستور داد تا با کشاورزان صحبت کند. در پی این دستور، محمد محبر به وزارت نیرو و جهاد کشاورزی دستور داد در اسرع وقت نسبت به رفع مشکل حوضه آبریز زاینده رود در استان های چهارمحال و بختیاری، اصفهان و یزد اقدام کنند. این خبر مرتباً توسط شبکه خبر زیرنویس می شود.

aa471cb3 6351 4b38 bbb3 e75ce9ad53a2 خبر خاکستری

شبکه اصفهان و خبرگزاری های مختلف به پوشش اعتراض چند هزار نفری امروز اصفهان پرداختند و به همراه اهالی اصفهان تلاش کردند صدای مظلوم زاینده رود و کشاورزان آسیب دیده این استان را به گوش مسئولان برسانند.

مسئولان و کارشناسان آب استان اصفهان پیش از این اعلام کرده بودند که مشکل زاینده رود قابل حل است و این رودخانه حیاتی برای همیشه جاری است.

به نظر می رسد در شرایط فعلی تنها راه حل مشکل زاینده کنترل و مدیریت بار این رودخانه است که در هر سه حوزه شرب، کشاورزی و صنعتی به بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید