میزان بارندگی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه به شدت کاهش یافته است

زمان: 09:39
منتشر شده در: 1400/07/25
کد خبر: 1776683

نظری گفت: میزان بارندگی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه به شدت کاهش یافته است ، به همین دلیل جزایر کبودان ، آرزو و اشک به هم می چسبند و باعث ایجاد باتلاق در مسیرها می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهران نظری در گفت و گو با اروم نیوز اظهار داشت: افت شدید سطح دریاچه ارومیه باعث شده جزایر این گوهر آبی به دلیل کمبود شدید آب به یکدیگر بچسبند و حفاظت از حیات وحش کمیاب در این منطقه در خطر

وی ادامه داد: این حادثه باعث شده تا کارکنان پارک ملی دریاچه ارومیه با قایق موتوری به جزایر سفر کنند تا با مشکلاتی روبرو شوند که می تواند حفاظت از جزایر دریاچه ارومیه و گونه های کمیاب حیات وحش را تهدید کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی افزود: تکرار پدیده خطرناک گرد و غبار نمک در منطقه بسیار مهم بود زیرا با کاهش شدید سطح دریاچه ارومیه خطر تولید نمک در منطقه افزایش یافته است. .. “

نظری با تأکید بر ضرورت توجه فوری به احیای دریاچه ارومیه در سطح ملی ، گفت: بر اساس موارد ذکر شده ، وقوع احتمالی طوفان های نمک می تواند پیامدهای نامطلوبی برای جوامع انسانی و ساحل دریاچه به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه بهره برداری از خط لوله آب از کنی سیب به دریاچه ارومیه می تواند وضعیت دریاچه را بهبود بخشد ، گفت: پس از بهره برداری از این خط انتقال باید اقدامات جدی برای حفظ آب در مسیر انتقال به دریاچه ارومیه انجام شود. و هرگونه پیشگیری از جعل غیر مجاز با انتقال آب.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید