کنترل 10 میلیون مترمکعب سیلاب از طریق حوضه های آبریز/حفظ و نگهداری سد قصرچم با آب منطقه ای


ساعت: 16:14
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۵
کد خبر: 1890400

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان خبر داد؛

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان در خصوص حادثه روستای قصرچم که مسئولیت حفظ ایمنی آن را بر عهده دارد، گفت: قصرچم یک حوزه آبخیز منطقه ای است، طبیعتا هر سازمانی که این بند را اجرا کرده باشد، هم چنین است. باغشاد با سازمان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در این منطقه است، اما کسرچم خوب است و توزیع سیلاب ما در باغشاد مشکلی نداشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابوطالب امینی در گفت و گو با صاحب نیوز با بیان اینکه بارندگی های اخیر به منابع طبیعی کمک کرده است، اظهار داشت: با توجه به نوع بارندگی که در گذشته رخ می دهد، لکه ای، پراکنده و با شدت زیاد است که باعث سیلاب در منطقه می شود. مدت کوتاهی در جاهایی که آب‌فای ساده مثل میمه، برخوار، سمیرم، دهاقان و شهرضا داشتیم، در کنترل و جلوگیری از تخریب سیلاب‌ها و تقویت سفره‌های زیرزمینی تأثیر بسزایی داشت.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان ادامه داد: میزان آبی که توانستیم در سد دستگان، توزیع سیلاب مارک و دنبی برخوار، وزوان میم و سایر نقاط برداشت و کنترل سیلاب داشته باشیم. نزدیک به 10 میلیون مترمکعب تخمین زده می شود، همچنین بررسی های انجام شده نشان می دهد که اگر سد دستگان و گسترش سیل مارک و دانبی نبود، می توانست اثرات نامطلوب زیادی در پایین دست به ویژه در شهرک صنعتی اصفهان داشته باشد. ، شهر مورچهورت، راه ارتباطی اصفهان به میم و بین بزرگراه و اتوبان اصفهان – کاشان.

وی ادامه داد: با این حال مکان هایی که ما کار را انجام دادیم توانستند نقش خود را ایفا کنند و مکان هایی که هیچ کاری انجام نشد باعث تخریب پایین دست مانند زمین های کشاورزی، جاده ها، پل ها و خسارت شد.

امینی در خصوص حادثه روستای قصرچم و اینکه چه کسی مسئول حفظ سلامت آن است، گفت: قصرچم یک آب منطقه ای است، طبیعتا هر سازمانی که این بند را اجرا کرده باشد، مسئولیت حفظ آن را نیز بر عهده دارد، باغشاد در این منطقه با سازمان است. مدیریت اصلی منابع طبیعی و آبخیزداری است اما قصرچم خوب است و پخش سیل در باغشاد مشکلی نداشته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید