جهان باید منتظر باشد تا جنبه های خطرناک تری از تاج ظاهر شود


ساعت: 12:37
تاریخ انتشار: 14/01/12/01
کد خبر: 1809894

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که همه‌گیری کووید-19 تمام نشده و احتمال ظهور گونه‌های جدیدی از ویروس کرونا وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آدریانوم گابریزوس در یک کنفرانس امنیتی در مونیخ آلمان گفت: “واکسیناسیون و این واقعیت که مشخص شد آمیکرون در یک جهت بسیار کمتر خطرناک است، داستان خطرناکی را ایجاد می کند که اپیدمی پایان یافته است.”

اذانوم افزود: اما اینطور نیست. این در زمانی که 70000 نفر در هفته بر اثر یک بیماری قابل پیشگیری و درمان جان خود را از دست می دهند، درست نیست. اعلام پایان اپیدمی در زمانی که 83 درصد آفریقایی ها هنوز فقط یک دوز واکسن کرونا دریافت می کنند و سیستم های بهداشتی هنوز تحت استرس و نارسایی شدید هستند و زمانی که ویروس بسیار قابل انتقال تقریباً خارج از کنترل است و وجود دارد. بسیاری از مشاهدات کمی برای ردیابی توسعه آن درست نیست.

وی همچنین هشدار داد که جهان باید برای رویارویی احتمالی با ظهور گونه‌های بیشتر آماده شود. در واقع، شرایط برای ظهور گونه های تاج خطرناک تر و قابل انتقال ایده آل است.

بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط دانشگاه جانز هاپکینز، بیش از ۶۵ درصد از جمعیت ایالات متحده به طور کامل در برابر ویروس کرونا واکسینه شده‌اند، یعنی یا دو دوز فایزر یا مدرن یا یک دوز جانسون و جانسون.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در ایالات متحده واکسن کووید-19 را برای افراد 5 سال و بالاتر توصیه می کند.

نوع جدید تاج آمیکرون اولین بار در ماه دسامبر در آفریقای جنوبی مشاهده شد و اکنون در تمام قاره ها ظاهر شده است.

پنجاه و هشتمین کنفرانس امنیتی مونیخ (MSC) 2022 با حضور بیش از 30 سران کشورها، 100 وزیر و رهبران اتحادیه اروپا، ناتو و سازمان ملل متحد و امروز 20 فوریه 2022 مارس در مونیخ روز جمعه 18 فوریه آغاز شد. 1, 1400) کار خود را تکمیل خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید